سیدمهدی سیدصالحی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط دو تیم در دربی 95 اظهار داشت: دربی های پایتخت همیشه حساسیت بالایی داشته است و قاعدتا در این بازی تنها عاملی که  از سیستم تاکتیکی تیم ها بالاتر است بحث اعتماد به نفس و تمرکز بازیکنان است و هر تیمی که بتواند اعتماد به نفسش را بالا نگه دارد قاعدتا می تواند نتیجه قابل قبولی داشته باشد. به نظر من فرهاد نیمه اول بهترین سیستم را برای این دیدار انتخاب کرده بود. مجیدی با سیستم 3-5-2 نشان داد از حریف خود آنالیز و شناخت خوبی داشته و در میانه میدان نفرات بیشتری را قرار داده بود تا ابتکار عمل را در در اختیار داشته باشد.

او در ادامه تصریح کرد: به نظر من در نیمه اول استقلال نسبت به پرسپولیس روان تر بازی کرد و توانست شرایط ایده آلی داشته باشند اما عدم تمرکز در خط حمله استقلال باعث شد که یکی دو تا موقعیت که نزدیک دروازه بدست آوردند از دست بدهند. در نیمه دوم شاهد تغییراتی  در سیستم گل محمدی در پرسپولیس بودیم. در این دیدار غیبت امید عالیشاه در ترکیب پرسپولیس تاثیر گذاشته بود، تحرک امید در ترکیب پرسپولیس باعث می شد که آنها تنوع بیشتری در حمله داشته باشند و برای همین غیبت او باعث شده بود شاهد عدم تعادل در خط حمله و جابجایی در خط هافبک پرسپولیس باشیم  و استقلال روان تر بازی کند. در نیمه دوم با تعویض هایی که گل محمدی انجام داد شرایط عوض شد. با حضور میلاد سرلک و فرجی در سمت راست تحرک این تیم از سمت راست بیشتر  شد تا در اوایل بازی در نیمه دوم یک مقدار بالاتر از استقلال بازی کرد. در صحنه گل نیز حمله ای که از سوی پرسپولیس انجام شد شاهد عدم تمرکز در خط دفاعی استقلال بودیم به طوریکه 8 دفاع استقلال  در برابر 3  مهاجم پرسپولیس  موفق عمل نکردند تا پرسپولیس به گل برسد.

سید صالحی در ادامه گفت: گل پرسپولیس باعث شد فرهاد مجیدی دست به تغییر بدهد و حملاتی روی دروازه پرسپولیس داشته باشند ولی  با توجه به این که  بعد از بازی های  لیگ قهرمانان آسیا  تمرکز خط حمله استقلال کمی بهم خورده بود آنها نتوانستند نتیجه قابل قبولی بگیرند و بازی 1 بر صفر به نفع پرسپولیس تمام شد. تجربه پرسپولیس نسبت به استقلال  باعث برد آنها در این دیدار شد.

او تاکید کرد: بعد از لیگ قهرمانان آسیا  و پس از جدایی فراز کمالوند، استقلال از نظر تمرکز به مشکل خورد و هم برای کادر فنی و هم باشگاه حاشیه هایی بوجود آمد اما  به نظر من عامل اصلی مشکل استقلال، فشردگی  بازی های این تیم در عربستان بود، موضوعی که باعث شد که مهاجمان تیم آن طور که باید موقعیت سازی برای مهاجمان  اتفاق نیفتد. فشردگی بازی ها و همین طور شرایط آب و هوایی شرایط را برای استقلال سخت کرده بود. این در حالی است که این اتفاق تاحدودی برای پرسپولیس هم رخ داده بود و این تیم هم از نظر کیفی شرایط خوبی در این دیدار نداشت و تنها عاملی که باعث پیروزی شان در دربی بود، تجربه شان در این بازی بود.

پیشکسوت استقلال درمورد شرایط این تیم برای آینده اش تصریح کرد: شرایط بازی ها  با هم فرق دارد و کادر فنی استقلال باید برای بازی های بعدی تمام تمرکزش را به این موضوع معطوف کند که تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کند و تمام تلاش شان را  به کار بگیرند تا در جام حذفی نتیجه بگیرند.

او گفت: از الان به بعد کار فرهاد سخت تر است. او باید بتواند بچه ها را از لحاظ روحی و روانی آماده نگاه دارد تا بتوانند کیفیت لازم را برای بازی های جام حذفی داشته باشند. البته در لیگ هم هنوز جای امیدواری وجود دارد. شاید اختلاف امتیازات با مدعیان  زیاد شده ولی بازی ها تا روز آخر ادامه دارد و باید تفکر فرهاد این باشد که بچه ها را به شرایط ایده آل برساند، نواقص را برطرف کند تا بازیکنان بتوانند کارآیی لازم را داشته باشند. 4