به گزارش برنا؛ موج دوم شیوع ویروس کرونا در هند نه تنها باعث کمبود اکسیژن، دارو‌ها و تخت‌های بیمارستانی شده، بلکه باعث نایاب شدن چوب برای انجام مراسم تدفین و ساخت کوره‌های سوزاندن جنازه شده است.

به گزارش «ایندیا تودی»، هند بیشترین تعداد موارد جدید ابتلای روزانه در جهان و بیش از ۴ هزار مرگ و میر ناشی از این ویروس در روز را گزارش می‌کند که به گفته کارشناسان، تقریبا به طور قطع کمتر از اعداد و ارقام واقعی است.

بیشتر جمعیت هندوی هند، مردگان خود را سوزانده و تعداد بالای مرگ و میر‌های ناشی از کرونا باعث کمبود نیروی انسانی و مواد اولیه شده است.

تقاضای زیادی برای هیزم مورد استفاده برای مراسم تشییع و سوزاندن جسد در کوره‌های جسد سوزی وجود دارد، اما منابع، کافی نیست.

همچنین به دلیل قرنطینه و محدودیت‌های محلی که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ایجاد شده، کمبود کارگران برای قطع درختان وجود دارد و کارگرانی که در دسترس هستند خواستار دستمزدی بالاتر هستند.

به گفته کارشناسان، این امر باعث کمبود هیزم و همچنین افزایش قیمت‌ها شده است.

قیمت خرده فروشی هیزم دستکم ۳۰ درصد افزایش یافته و در برخی مناطق بیش از دو برابر شده است.

وضعیت به گونه‎ای است که حتی رانندگان آمبولانس برای انتقال بیماران به بیمارستان‎ها مبالغ بالایی درخواست می‌کنند؛ آن‌ها نیز برای انتقال اجساد به مراکز جسد سوزی مبالغ بالاتری را درخواست می‌کنند.

برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در هند که موفق به زنده ماندن می‌شوند، هزینه‌های مواد و دارو‌های مورد نیاز که باید از بازار سیاه تامین شود، بسیار سنگین است.

در دهلی نو، پایتخت هند، سیلندر‌های اکسیژن به اندازه ۷۰ هزار روپیه دست به دست می‌شوند؛ این نرخ حدود ۲۰ برابر نرخ اولیه این سیلندر‌هاست.