شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا

اسرائیل، صدای اتحادیه اروپا را هم در آورد

کدخبر: 412552
اقتصاد نیوز : دفتر سخنگویی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تشدید دور جدید درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این اتحادیه به صورت دیپلماتیک و فعالانه در تلاش است تا «خشونت های جاری در اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین را کاهش دهد. به همین خاطر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته به حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها نسبت به اوضاع به شدت نگران کننده در منطقه، به ویژه در غزه و اطراف آن ادامه داده است.»

این بیانیه با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس می افزاید که بورل در جریان تمام تماس‌ها، حملات «بی رویه» حماس و سایرگروه‌ها علیه اهداف غیر نظامی در اسرائیل را محکوم کرده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال تاکید کرده که هرچند «اسرائیل حق دارد تا از مردمش دربرابر این گونه حملات دفاع کند، باید متناسب رفتار کرده و از زخمی شدن غیر نظامیان خودداری کند»

بیانیه یادشده می‌افزاید که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس با طرف‌های مقابل، «به طور پیوسته ضرورت پایان تنش ها، جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و اطمینان از محافظت غیرنظامیان را مورد تاکید قرار داده است. او همچنین خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و دسترسی ساکنین غزه به اقلام بشر دوستانه شده است»

اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه یادشده می‌افزاید که بورل در تماس‌های خود، پرداختن به ریشه اصلی اختلافات، احترام به وضع موجود در اماکن مقدس و پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌امیزی را مورد تاکید قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مدت با رئیس تشکلات خودگردان فلسطین، وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و ترکیه رایزنی کرده است. او همچنین با وزرای امور خارجه سایر کشورهای اروپایی برای هماهنگی و گفت‌وگو درباره اینکه اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند در توقف خشونت‌ها به بهترین نحو ایفای نقش کند در تماس بوده است.

در این بیانیه آمده است که اولویت اتحادیه اروپا توقف فوری خشونت هاست. «باید سریعا به ریشه درگیری‌ها پرداخت و یک راه حل سیاسی که در آن مذاکرات معنادار در راستای تشکیل دو کشور نهفته باشد پیدا کرد» بیانیه یادشده تاکید می‌کند که چرخه دائم خشونت‌ها باید به پایان برسد.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزها گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده‌اند.