شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انرژی#حمله سایبری

ابعاد حمله سایبری به یکی از مهم‎ترین زیرساخت‌های انرژی آمریکا

حمله سایبری

حملات سایبری به سولار ویندز و کلونیال پایپ لاین در آمریکا نشان می‌دهد که زیرساخت‌های سایبری این کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند.

به گزارش مشرق، حمله باج افزاری به شرکت «کلونیال پایپ لاین» که از زیرساخت‌های مهم انرژی ملی آمریکاست، ممکن است نمایانگر سطح جدیدی از باج افزارها و حملات سایبری باشد، اما یک جنبه برای آسیب پذیری در قدرت دفاعی آمریکا وجود دارد که یادآوری آنچه متخصصان قبلا می‌دانستند، است؛ دولت فدرال و بنگاه‌های خصوصی دهه‌ها تلاش کردند تا رابطه عمیق تری در زمینه امنیت سایبری ایجاد کنند تا از تهدیدهای سریع و پیشرفته جلوتر باشند، اما تاکنون این چنین نشده است.

به گزارش «سی ان بی سی»، مقیاس، تازگی و تهاجمی گری حمله سال گذشته به «سولار ویندز» که از طریق سیستم‌های تجاری و دولتی همراه با ضربه جدید به زیرساخت‌های مهم نفت و گاز با استفاده از باج افزار، انجام شد، نیاز به توجه بیشتر به زیرساخت‌های سایبری را برجسته می‌سازد.

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا پس از حملات به «سولار ویندز» با برنامه‌هایی برای افزایش سطح اشتراک اطلاعات بین شرکت‌ها و دولت در مورد حوادث هک و نقاط ضعف سیستم، وارد دفتر ریاست جمهوری آمریکا شد.

دولت بایدن طرحی را برای همکاری با صنایع مهم زیرساختی به منظور آزمایش سیستم جدید هشدار سریع، پیشنهاد داده است؛ طرحی که گروه‌های صنعتی از آن به عنوان راهی برای آزمایش پروتکل‌های جدید آمادگی و به اشتراک گذاری اطلاعات و هک کردن پشتیبانی، یاد کردند.

هک «کلونیال پایپ لاین» مجموعه‌ای از موضوعات مختلف را مطرح می‌کند؛ از جمله بحث دولت و صنعت در مورد پرداخت مبلغ خواسته شده توسط هکرها.

این خط لوله بخش مهمی از زیرساخت‌های نفتی آمریکاست که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مایل طول دارد و تقریبا نیمی از سوخت ساحل شرقی آمریکا و همچنین سوخت فرودگاه‌های آتلانتا و بالتیمور را حمل می‌کند.

شرکت مالک این خط لوله در نظر دارد خدمات کامل را تا پایان این هفته بازیابی کند و شروع مجدد بخشی از آن در حال انجام است.

منبع: میزان