شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#روسیه#مذاکرات برجام

خبر مهم نماینده روسیه از مذاکرات برجام

کدخبر: 412532
اقتصاد نیوز : نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد رایزنی‌های برجامی آخر هفته جاری ازسر گرفته خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی اعلام کرد رایزنی‌های برجامی آخر هفته جاری ازسرگرفته خواهد شد.

اولیانوف در پاسخ به شخصی که از او خواسته بود خبری از رایزنی‌های برجام در وین بدهد، نوشت: «تاکنون رایزنی‌های برجامی خیلی خوب پیشرفته است، اما آسان نیست. کار احیای برجام آخر این هفته ازسرگرفته خواهد شد.»

هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز هفته گذشته از نشستی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خبر داد و اعلام کرد در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران به مذاکره پرداخته‌اند.

روز گذشته پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر ماه ۳ بازدید سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود نمونه‌های گرفته شده از تاسیسات نطنز غنی‌سازی ۶۳ درصدی اورانیوم را نشان می‌دهد.