شهر خبر

همکاری سازمان بسیج اساتید و قرارگاه جهادسازندگی برای رفع محرومیت


همکاری سازمان بسیج اساتید و قرارگاه جهادسازندگی برای رفع محرومیت

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: نهضت استادی بسیج در مسیر همکاری با قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی باید راه‌های دور زدن بروکراسی را شناسایی کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از  مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، علی کریمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و فراکسیون عشایری، در آیین  تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج اساتید و قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه (کوثر) که در جمع اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد  یکی از جهت گیری‌های اصلی مجلس یازدهم را عدالت محوری و مبارزه با تبعیض عنوان کرد.

وی گفت: اولین اقدام مهم  برنامه‌ای مجلس یازدهم تصویب قانون بودجه 1400 و جهت‌گیری آن با هدف زدودن غبار فقر و محرومیت بوده است.

 

کریمی افزایش قابل توجه مجموعه‌های محرومیت زدا در کشور و رقم 18 میلیارد تومانی که با تدبیر رییس مجلس و کمیسیون تلفیق برای محرومیت‌زدایی و جهش در بودجه عمرانی و با قید اولویت مناطق محروم در نظر گرفته شد، را از دیگر اقدامات مجلس بیان کرد و گفت: اگر منابعی که در بودجه پیش بینی شده محقق شود کار بسیار بزرگی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری انتخابات خوب جان تازه‌ای به کالبد کشور بخشیده شود و اظهار کرد: موضوع محرومیت‌زدایی با تشکیل دولت تعطیل نمی‌شود و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام نقطه هدف ماست و کارها با تعیین اولویت شاخه‌های استانی پیش خواهد رفت .

عضو فراکسیون عشایری مجلس در ادامه ضمن اشاره به اینکه در کانون‌های بسیج اساتید در استان‌ها  نگاه مساله محوری جا افتاده است و مسایل و رویکردها برای اقدام قرارگاه توسط استادان بسیجی احصا شده است، گفت: توان سردار و هم افزایی مجمع نمایندگان مجلس در هر استان همراه بسیج اساتید در این مسیر خواهد بود تا حرکت جهادی برای رفع فقر و محرومیت انجام شود.

وی همچنین از تخصیص ردیف مستقل بودجه برای محرومیت زدایی در مناطق عشایری سخن گفت و از افزایش صد در صدی بودجه نسبت به سال قبل در این بخش خبر داد.

کریمی در ادامه از اقدامات انجام شده با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان نوسازی مدارس و فراکسیون عشایری سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با این مجموعه اقدامات طعم خدمت به مردمانی که تا کنون توجه زیادی به  آنان نشده چشانده شود.

سردار حزنی، دبیر قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه  نیز در این مراسم از جمله اقدامات سپاه پاسدارن را در کنار ماموریت اصلی حفظ امنیت کشور، محرومیت زدایی  دانسته و عنوان کرد: این قرارگاه محرومیت زدایی را سرلوحه خود قرار داده و در بحث محرومیت زدایی کارهای خوبی را تا کنون در سطح کشور انجام داده است.

وی گفت: در راستای اهداف این قرارگاه با هماهنگی و همراهی علمی بسیج اساتید برای کاهش فقر و ریشه کنی آن و رفع محرومیت می توان اقدامات سازنده ای را انجام داده و  برای یافتن راه‌های میانبر و رسیدن به اهدافی که در بحث محرومیت زدایی وجود دارد ازاین همکاری‌ها سود برد.

حزنی افزود: شاکله اصلی قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه آنست که هوای مردم را داشته باشیم . باید هوای مردم را داشته باشیم تا خدا هوای ما را داشته باشد. باید مشکلات مردم را بررسی کنیم، اگر مشکلاتی که در سطح کشور هست بین نمایندگان و مسئولین تقسیم کنیم برای مردم قابل تحمل خواهد شد .

وی عنوان کرد: سپاه افتخار می کند که در کنار همه ماموریت‌های خود همواره در کنار مردم بوده و اکنون هم افتخار خود می داند که با همکاری استادان بسیجی در این مسیر گام‌های مستکمی برداشته شود.

دبیر قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس برای بحث بودجه گفت: امسال کارهای خوبی در بودجه انجام شده البته ما تلاش کرده‌ایم کارهای خود را معطل بحث بودجه نکنیم ولیکن با اقدامات خوب انجام شده امسال سال شکوفایی بودجه برای محرومین خواهد بود و امیدواریم در سال 1400 قدم‌های بزرگی با اولویت مناطق محروم و صعب العبور انجام شود.

مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این مراسم عنوان کرد: نهضت استادی بسیج در مسیر همکاری با قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی باید راه‌های دور زدن بروکراسی را شناسایی  کند.

وی گفت: نباید به محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین صرفا نگاه مادی داشت بلکه باید با نگاه اسلامی و انقلابی ظرفیت‌های هر منطقه که باز داشته شده و یا نشان داده نشده با کمک بسیج اساتید دیده شود.

وی اظهار امیدواری کرد، نهضت استادی بسیج با کمک‌های مجلس و با نگاه ظرفیت - راه حل بتواند بهترین راهکار و کمک جامعه علمی را به قرارگاه محرومیت زدایی ارائه کند.

زارعی افزود: این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده توانایی‌های داخلی است و امید است در این مسیر روش‌های رفع معطلی کنار گذاشته شده و مردم به امید بیشتر و نشاط در این زیست بوم برسند.

وی همچنین بر ظرفیت‌های موجود در معاونت‌ پژوهش و فناوری، معاونت فرهنگی و اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور و آمادگی آن‌ها  برای استفاده از تمام ظرفیت خود برای کمک تاکید کرد.

انتهای پیام/