شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه

۹۲۰ مجموعه آزمایشگاهی خدمات خود را به اشتراک گذاشتند

۹۲۰ مجموعه آزمایشگاهی خدمات خود را به اشتراک گذاشتند

تاکنون ۹۲۱ مجموعه آزمایشگاهی برای به اشتراک‌گذاری خدمات خود به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مراکز آزمایشگاهی مستقر در سراسر کشور (به غیر از آزمایشگاه‌های طبی و بالینی)، بدون محدودیت نوع سازمان خود می‌توانند برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام کنند. شرط اصلی پذیرش یک مرکز آزمایشگاهی در شبکه، ارایه خدمات به عموم مشتریان است.

این مراکز با پیوستن به شبکه آزمایشگاهی می توانند از خدماتی چون «حمایت از آموزش کارشناسان آزمایشگاه»، «همکاری و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه کارشناسان مراکز در قالب کارگروه‌های تخصصی»، «حمایت از نگهداری، کالیبراسیون، تعمیر و ارتقای تجهیزات»، «حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی» و «تسهیل در دسترسی مراکز آزمایشگاهی به نمونه‌های مرجع استاندارد و کالیبراسیون» بهره‌مند شوند.

پذیرش اعضای جدید، گسترش پوشش خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از نظر موضوعی و جغرافیایی میسر می‌کند و برای این اعضا نیز مزایایی دارد که از آن جمله می توان به «حمایت از تهیه و استقرار نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی»، «حمایت از دریافت خدمات مشاوره بیمه و مالیات، توسعه بازار و مشاوره عمومی مدیریت» و «حمایت از تکمیل توانمندی مراکز عضو» اشاره کرد.