شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گوگل#جدید#غول#کارشناسان

انتظارات از رویداد "گوگل I/O" امسال چیست؟

انتظارات از رویداد "گوگل I/O" امسال چیست؟

امسال کنفرانس بزرگ توسعه دهندگان گوگل پس از یک سال غیبت بازمی‌گردد و کارشناسان و کاربران به دنبال رونمایی از فناوری‌ها و ابداعات جدید این غول فناوری هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، سال گذشته درست در زمانی که مردم با زندگی در کنار بیماری همه‌گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، "گوگل" تصمیم گرفت کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۰ را به طور کامل لغو کند و حتی حاضر به برگزاری آنلاین آن هم نشد.

اما امسال رویداد I/O برگشته است، فقط به شکلی متفاوت برگزار می‌شود. این رویداد امسال فقط به صورت آنلاین برگزار می‌شود و از ۱۸ مه آغاز خواهد شد.

امسال همه چیز نشان از یک رویداد بزرگ دارد، چنان که خود "سوندار پیچای" گفته است که این رویداد شامل به‌روزرسانی‌ها و رونمایی‌های قابل توجه از محصولات جدید خواهد بود.

اکنون ما نمی‌دانیم که گوگل برای I/O ۲۰۲۱ چه در چنته دارد، اما می‌توان برخی حدس‌ها زد و چند امیدواری را مطرح کرد. در ادامه به همه آنچه که تاکنون درباره این نمایش درز کرده است و آنچه مورد انتظار است، اشاره می‌کنیم.

برنامه رویداد

رویداد گوگل I/O از ۱۸ مه ۲۰۲۱ از ساعت ۱۳:۰۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۱:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود که باید شامل برجسته‌ترین اولویت‌های نرم افزاری گوگل برای امسال و بعد از آن باشد که شرح برنامه رویداد بدین صورت است:

سه شنبه ۱۸ مه:

موارد جدید در اندروید

موارد جدید در "گوگل پلی"(Google Play)

موارد جدید برای بستر وب

چهارشنبه ۱۹ مه:

پیشرفت برنامه‌های پیشروی وب

موارد جدید در یادگیری ماشین

موارد جدید در "دستیار گوگل"(Google Assistant)

موارد جدید در طراحی مواد

موارد جدید در "ChromeOS"

موارد جدید در قابلیت دسترسی اندروید

موارد جدید در "گوگل پی"(Google Pay)

قابلیت‌های جدید در "ARCore"

چیزهای جدید در "خانه هوشمند"

پنجشنبه ۲۰ مه:

گپ مستقیم با توسعه دهندگان اندروید

پروژه "فوگو"(Fugu) -مرورگری که واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی(API) بومی دستگاهی را که استفاده می‌کنید، انتخاب می‌کند و یک تلاش چند شرکتی برای ایجاد امکان برای برنامه‌های وب به منظور انجام هر کاری است که برنامه‌های سیستم عامل‌های iOS ، اندروید یا دسکتاپ می‌توانند انجام دهند.

ساخت محصولات قابل اعتماد هوش مصنوعی

اخبار "اندروید ۱۲"

اگر امسال یک چیز مشخص وجود داشته باشد که بتوان روی آن حساب کرد، این است که گوگل در مورد به‌روزرسانی "اندروید ۱۲" آینده خود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. مخصوصاً که گوگل تاکنون در مورد آن صحبت‌های زیادی کرده است.

به علاوه، گوگل تاکنون سه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۲ را منتشر کرده است و صحبت درباره ویژگی‌هایی مانند بهبود تصویر در تصویر برای فیلم‌ها، پشتیبانی از قالب تصویر AVIF و موارد دیگر آغاز کرده است.

فراتر از آن، به نظر می‌رسد که امسال اندروید هم "فیس لیفت" می‌کند یا به عبارتی، تغیر چهره می‌دهد، هرچند سخت است که بگوییم دقیقاً به چه شکلی درخواهد آمد. یک سری از تصاویر لو رفته به یک بازنگری قابل توجه در ظاهر آن اشاره دارد که در آن، صفحه اطلاع رسانی دوباره طراحی شده، پنل تنظیمات سریع کوچکتر شده و ابزارک‌های جدید "مکالمه" در صفحه اصلی که پیام‌ها و تماس‌های از دست رفته مخاطبین را برجسته می‌کند، دیده می‌شود.

در عین حال گزینه‌ای وجود دارد که می‌تواند طراحی جدید و کم‌حجم‌تری را برای تنظیمات برنامه فراهم کند که می‌تواند جستجو و پیمایش در منوهای گوشی‌های بزرگ را کمی آسان کند.

در مورد "اندروید ۱۲" چیزهای زیادی وجود دارد و این رویداد می‌تواند به توضیح چشم انداز گوگل در این زمینه بسیار کمک کند. اگر گوگل به برنامه‌های پیش از همه‌گیری خود پایبند باشد، می‌توان انتظار داشت که نسخه اولیه بتای عمومی "اندروید ۱۲" را خیلی زود پس از پایان رونمایی عرضه کند و راه‌اندازی کامل آن را حدود ماه اوت یا سپتامبر شاهد باشیم.

بهبودهای دستیار گوگل و خانه هوشمند

طبق معمول انتظار می‌رود که درباره دستیار هوشمند گوگل چیزهای زیادی بشنویم، اگرچه هنوز جزئیات زیادی بازگو نشده است. گوگل اعلام کرده است که دستیار گوگل شاهد رونمایی از محصولات جدید و به‌روزرسانی ویژگی‌ها خواهیم بود.

با توجه به یادداشتی مشابه از جانب گوگل، همچنین می‌توان انتظار محصولات جدید برای "خانه هوشمند"(Smart Home) را کشید.

آیا تغییرات بزرگی برای سیستم عامل پوشیدنی(Wear OS) در راه است؟

به نظر می‌رسد امسال تغییراتی برای "Wear OS" نیز در راه باشد، چرا که هفته گذشته گوگل سرانجام نرم افزار پوشیدنی خود را برای پشتیبانی از "صفحه کلید گوگل"(Gboard) برای نوشتن آسان‌تر روی صفحه لمسی کوچک پوشیدنی‌ها به‌روز کرد و در یک نظرسنجی شروع به گرفتن بازخورد از کاربران "Wear OS" کرد.

شاید کمی بیش از حد برای این موضوع هیجان زده هستیم، اما با وجود نزدیکی رویداد گوگل و از طرفی خرید شرکت "فیت‌بیت"(Fitbit) توسط گوگل احساس می‌شود این شرکت در حال آماده شدن برای تغییر مسیر در فناوری‌های پوشیدنی است.

در حالی که انبوهی از شایعات و درزهای اطلاعاتی تأیید می‌کنند که گوگل در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند با نام تجاری "پیکسل"(Pixel) است، هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد آن را در رویداد I / O به نمایش بگذارد یا خیر. اما این بدان معنا نیست که ما در صورت عدم رونمایی از این ساعت هوشمند، در مورد ساعت‌های هوشمند جدید چیزی نخواهیم شنید.

شایعات دیگری حاکی از آن است که شرکت "سامسونگ" که قبل از سرمایه گذاری سنگین روی سیستم عامل "تایزن"(Tizen) خود زمانی با اندروید کار کرده بود، با یک ساعت هوشمند جدید با قابلیت پشتیبانی از Wear OS دوباره به بازار بازخواهد گشت. این اولین پوشیدنی سامسونگ با قابلیت استفاده از خدمات گوگل از سال ۲۰۱۴ تاکنون است و می‌تواند زمینه را برای ایجاد دوره جدیدی از پیشرفت، جلوه و محبوبیت ساعت‌های هوشمند فراهم کند.

"پیکسل بادز"(Pixel Buds) سری A

انتظار می‌رود که "I/O ۲۰۲۱" نسبت به معرفی سخت افزارهای جدید چندان حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما ممکن است گوگل هنوز چند چیز در چنته داشته باشد.

این شرکت در یک ایمیل که در ماه آوریل منتشر شد، مجموعه‌ای از پیکسل بادهای سبز را به نمایش گذاشت که با هیچ مدلی که تاکنون در بازار دیده‌ایم، مطابقت نداشت. سپس گوگل به طور تصادفی از وجود سری A جدید برای "پیکسل بادز" در توییتی از حساب رسمی اندروید پردا برداشت.

اگرچه آن توییت چیز زیادی را در مورد این محصول فاش نکرد، اما استفاده گوگل از برند تجاری "A" نشان می‌دهد که قیمت این هدفون‌های بی‌سیم جدید کمتر از استاندارد که ۱۷۹ دلار است، خواهد بود. البته شاید این توییت و ایمیل کاملاً گمراه کننده باشند و شاید گوگل قصد ندارد به این زودی‌ها هدفون‌های بی‌سیم جدید خود را عرضه کند.

گوشی هوشمند پیکسل و پردازنده "وایت چپل" 

مثل همیشه چند نکته وجود دارد که ما واقعاً انتظار نداریم گوگل درباره آنها روی صحنه صحبت کند، اما به هر حال قابل پیش‌بینی نیست. مثلا گوشی هوشمند "Pixel ۵a ۵G" وجود دارد که نسخه مقرون به صرفه‌تر "Pixel ۵" معرفی شده در سال گذشته است.

در هر حال این رویداد به طور معمول رویدادی است که گوگل سالانه یک گوشی هوشمند پیکسل جدید و مقرون به صرفه را در آن به نمایش می‌گذارد، اما عرضه دیرهنگام "Pixel ۴a" در سال گذشته ممکن است برنامه گوگل را به تعویق انداخته باشد.

و در آخر، این رویداد جای مناسبی برای پرده برداری رسمی از "وایت‌چپل"(Whitechapel)؛ پردازنده موبایلی مخصوص گوگل خواهد بود که انتظار می‌رود در گوشی هوشمند "Pixel ۶" برای اولین بار استفاده شود.

انتهای پیام