شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

اسرائیل از رهگیری پهپاد حامل مواد منفجره در مرز غزه خبر داد

رادیکال های فلسطینی از 10 ماه مه تا به حال 2300 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح  اسرائیل این موضوع را امروز 15 مه در صفحه توئیتر خود اعلام کردند.

در اطلاعیه منتشره آمده است: سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین 1000 موشک را رهگیری کرد. ارتش اسرائیل همچنین از رهگیری یک پهپاد حامل مواد منفجره خبر داده است.

اسرائیل از شلیک بیش از 200 موشک از نوار غزه خبر داد
© REUTERS / Amir Cohen

در این پیام توییتری گفته می شود: "سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین یک پهپاد حامل مواد منفجره را که از نوار غزه به اسرائیل پرتاب شده بود،  رهگیری کرد. نیروی هوایی پهپاد را قبل از رهگیری آن ردیابی کرده بود. »

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه به 139 نفر از جمله 39 کودک افزایش یافته است و 1000 نفر دیگر از دچار جراحات گوناگون شده و  آسیب دیده اند.

در اوایل روز شنبه ، یکی از راکت های شلیک شده از نوار غزه به یک مخزن سوخت در بندر شهر اشدود اسرائیل برخورد کرد و در نتیجه  یک انفجار شدید و آتش سوزی رخ داد. در اواخر همان روز ، ارتش اسرائیل ادعا کرد که دفتر رئیس سرویس امنیتی حماس در غزه را تخریب کرده است.

در طول شب گذشته ، بیش از 200 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد. نیروهای دفاعی اسرائیل گفتند که نیمی از آنها توسط سیستم دفاع موشکی رهگیری شدند واز بین آنها  30 موشک در داخل خود نوار غزه منفجر شدند.

همچنین امروز خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، آمادگی این گروه را برای آتش بس اعلام کرد. وی گفت ، با این حال، اسرائیل هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

از عصر 10 ماه مه (دوشنبه)، اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین  به دنبال اخراج چندین خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در اورشلیم شرقی به شدت متشنج شد. در نتیجه حملات موشکی تقریباً مداوم به شهرک های اسرائیلی، شش اسرائیلی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. اسرائیل به نوار غزه حمله کرد و اهداف متعلق به گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را مورد حمله قرار داد و چندین شبه نظامی از جمله فرماندهان نظامی ارشد جنبش را نابود کرد.

شب جمعه  14 مه، نیروهای  هوایی و زمینی اسرائیل دوباره بمباران و گلوله باران گسترده نوار غزه را آغاز کردند. پیش از این ، نیروی هوایی اسرائیل به ساختمان ستاد امنیت داخلی و انبار اسلحه حماس حمله کرد. خاطرنشان می شود که این ستاد محل استقرار دفتر رئیس سرویس امنیت داخلی شهر رفح و سایر واحدها بود.