شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#عراق

تدابیر امنیتی در بغداد برای تجمع بزرگ ضد صهیونیستی


تدابیر امنیتی در بغداد برای تجمع بزرگ ضد صهیونیستی

بغداد در حالی شاهد تدابیر امنیتی در آستانه تجمع بزرگ ضد صهیونیستی است که حزب اسلامی عراق هم از مشارکت گسترده در این تجمع و تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی امروز شنبه اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی در بغداد در آستانه برگزاری تجمع گسترده ضد صهیونیستی به اجرا درآمده است.

این منبع امنیتی با اشاره به تدابیر امنیتی ویژه در خیابان‌ها و نیز ورودی‌های منتهی به میدان التحریر بغداد هدف از آن را حمایت از شرکت کنندگان در تجمع ضد صهیونیستی که ائتلاف فتح و جریان صدر خواستار آن شده‌اند، دانست.

این درحالی است که حزب اسلامی عراق امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از مشارکت خود در تجمع ضد صهیونیستی در همبستگی با ملت فلسطین که قرار است در میدان التحریر در بغداد برگزار شود، خبر داد و بیان کرد: در شرایطی که دشمن صهیونیست، وحشیانه به برادران در فلسطین عزیز حمله می‌کند و در راستای پایبندی به مواضع اصولی در یاری موضوعات جهان عرب و اسلام و حمایت از احزاب و فعالیت‌های سیاسی عراقی، ما در تجمع ضد صهیونیستی در بغداد و دیگر استان‌های عراقی مشارکت خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است: این در راستای مشارکت موثر در تجمع گسترده ضد صهیونیستی در همبستگی با ملت فلسطین است که عصر امروز شنبه در میدان التحریر برگزار خواهد شد.

حزب اسلامی عراق بیان کرد: مشارکت در این تجمع افتخاری است و حداقل کاری است که می‌توانیم برای قهرمانان فلسطینی و مقدسات ما که از سوی اشغالگران غاصب در معرض تهدید قرار دارد، انجام دهیم. این نشان دهنده موضع اصیل عراقی که همواره در وجدان امت حاضر است.

در این بیانیه تاکید شده است: ملت فلسطین ثابت کردند که اسطوره صبر، جانفشانی، شجاعت و ایثار هستند. پرچم‌های عراق و فلسطین به اهتزاز درمی‌آید و فریادها به هوا بر می‌خیزد وبرای یپروزی آنها دعا می‌کنیم.

از سوی دیگر محمد البلداوی نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: تجمع اعتراض آمیزی که امروز در بغداد و دیگر استان‌های عراق برگزار خواهد شد در محکومیت کشورهای عربی است که با رژیم صهیونیستی سازش کرده‌اند.

وی افزود: عراق امروز شاهد همبستگی با ملت فلسطین است و همه ملت‌ها به آرمان فلسطین پایبند هستند. مشکل به مردم مربوط نمی‌شود بلکه به حکام سازشکار مربوط است.

البلداوی تاکید کرد: عراقی‌ها اقدام کشورهای عربی سازشکار که مرتکب اشتباه فاحش با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند، را محکوم خواهند کرد به ویژه که رژیم صهیونسیتی در طی چند دهه شمار زیادی را قربانی کرده است.

وی افزود: مشکل حاکمانی هستند که فکر می‌کنند که موجودیت رژیم صهیونیستی مهم و تحکیم روابط با آن اهمیت دارد؛ اما حوادث اخیر در قدس ثابت کرد که آنها در اشتباه به سر می برند.

البلداوی گفت: رژیم صهیونیستی غده سرطانی است که باید از بین برود.

یادآور می شود که بغداد الیوم از فراخوان ائتلاف فتح برای شرکت در تظاهرات و تجمع صهیونیستی امروز در همبستگی با ملت فلسطین در راستای دعوت مقتدی صدر رهبر جریان صدر خبر داده بود.

در بیانیه ائتلاف فتح عراق آمده است: ای ملت عزیز عراق، مقرر شد که تظاهرات همبستگی با ملت فلسطینی داشته باشیم.

ائتلاف فتح عراق بیان کرد: به منظور وحدت موضع و همدلی و همبستگی با ملت فلسطین تصمیم گرفته شد که تظاهراتی در میدان التحریر و در همه استان‌ها در ساعت 4 عصر به وقت محلی، در راستای دعوت مقتدی صدر داشته باشیم. از عموم ملت عزیز عراق دعوت به عمل می‌آوریم که مشارکت جدی در این تظاهرات و تجمع همبستگی با ملت فلسطین داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: از همه برادران و شرکت کنندگان در این تجمع و تظاهرات می‌خواهیم که پرچمی غیر از پرچم عراق و فلسطین حمل نشود.

مقتدی صدر روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که لازم است تجمعی اعتراض آمیز همراه با خشم (از اقدامات صهیونیست‌ها) و مسالمت آمیز (برابر قانون عراق) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان تحریر بغداد صورت گیرد.

وی از هر کسی که می‌خواهد اعتراض کند دعوت کرد تا به این تجمع بپیوندد.

مقتدی صدر در ادامه نوشت: در این اعتراضات باید پرچم فلسطین بر افراشته و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود و اشغالگری‌های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها محکوم گردد.

صدر همچنین تاکید کرد: مساله عادی سازی که در برخی کشورها انجام شده و عراق هم که زمزمه‌های آن شنیده می‌شود بایستی در تظاهرات مردمی روز شنبه محکوم شود.

مقتدی صدر در انتها از مردم لبنان و اردن برای حمایت خود از مردم فلسطین تقدیر کرد.

انتهای پیام/