شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه#دولت بایدن#آمریکا

نشنال اینترست: راهکار دولت بایدن در برخورد با روسیه و چین اشتباه است


نشنال اینترست: راهکار دولت بایدن در برخورد با روسیه و چین اشتباه است

به نوشته مجله «نشنال اینترست»، سیاست دولت جدید آمریکا تنها باعث افزایش تیرگی روابط با روسیه شده و در جهت گیری چین هم تغییر چندانی نکرده و ناتوانایی بایدن در تعیین اولویت‌ها، تهدیدات برای آمریکا را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی نوشته است، استراتژی نزدیک‌بین دولت جدید ایالات متحده تنها باعث نزدیکی بیشتر روسیه و چین شده و در نهایت به آنها اجازه خواهد داد تا در مقابل واشنگتن مقاومت کنند.

نویسنده این مقاله یادآور شده که مواضع رویارویی جویانه دولت جو بایدن در برخورد با روسیه جای تعجب ندارد، چرا که وی تا قبل از رسیدن به سمت ریاست جمهوری هم همواره به همراه همفکران دموکرات خود، نظریاتی را تبلیغ می‌کرد که مطابق با آنها، مسکو گویا از دونالد ترامپ حمایت کرده و در این جهت در امور داخلی ایالات متحده دخالت کرده است. بایدن پس از رسیدن به قدرت نیز فقط به تیرگی بیشتر روابط با روسیه کمک کرده است و ابراز تمایل وی برای دیدار با "ولادیمیر پوتین"، تغییر مثبتی در این زمینه بوجود نخواهد آورد.  

به عقیده تحلیلگر «نشنال اینترست»، خط مشی سیاسی واشنگتن در قبال پکن نیز به رغم انتظار قبلی، تغییر اساسی نکرده و امیدواری به بهبود روابط آمریکا و چین هنوز تحقق نیافته و سیل انتقادات به سیاست‌های پکن همچنان ادامه دارد.

این نشریه آمریکایی یادآور شده است، عدم توانایی دولت جدید ایالات متحده در تعیین اولویت‌ها، تنها باعث افزایش خطرات برای این کشور شده است، به‌خصوص اینکه سیاست در پیش گرفته شده از سوی بایدن، تنها باعث نزدیکی بیشتر روسیه و چین و افزایش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی آنها می‌شود و همین امر در نهایت این امکان را به دو کشور می‌دهد که با سیاست‌های آمریکا در عرصه جهانی مخالفت کنند.

نشریه «نشنال اینترست» همچنین نوشته است، شهر مسکو در صورت بروز یک جنگ هسته‌ای، کاملا محافظت شده و با توجه به "سپر ضدموشکی گسترده" پایتخت روسیه، این شهر حتی از لندن و واشنگتن نیز امن‌تر خواهد بود.  

طبق این اطلاعات، پس از آنکه مسکو در سال 1972 به سیستم ضدموشکی جدید "آ-35" تجهیز شد، موشک‌های این سیستم قادر بودند حملات موشکی را در خارج از جو زمین نابود کنند و بدین ترتیب، امکان تشعشع هسته‌ای بر فراز مسکو به حداقل رسیده، ولی این سیستم تهدیدات موشکی از جانب آمریکا و انفجارهای هسته‌ای را پوشش نمی‌داد.  پس از سال 1995، سیستم دفاع ضدموشکی این شهر مدرنیزه شد و اکنون دارای سکوهای موشکی متحرک است که قابلیت دفاعی آن را بطور قابل اطمینانی افزایش داده است.

انتهای پیام/