شهر خبر

کواکبیان پس از ثبت نام: بانک مرکزی باید از نظارت ریاست جمهوری خارج شود | به همه مردم کارت رفاه ملی می‌دهم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از ارائه کارت بانکی به همه مردم خبر داد و گفت: در برنامه خود دارم یک کارت رفاه ملی به همه مردم ارائه بدهم تا معیشت و اقتصاد، بهداشت و درمان، حمل و نقل و... آنها تامین شود.

کواکبیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، مصطفی کواکبیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در آخرین روز ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: مشکل اساسی که احساس می کنم مردم گرفتار آن هستند، بحث های معیشتی و اقتصادی است که البته همه کاندیداها به آن اشاره کردند. باور من این است ما بزرگترین ضربه را از کاهش ارزش پول ملی خوردیم. برای تقویت و تثبیت ارزش پول ملی برنامه هایی دارم از جمله اینکه بانک مرکزی باید مستقل شود و از تحت نظارت ریاست جمهوری خارج شود.

او از ارائه کارت بانکی به همه مردم خبر داد و گفت: در برنامه خود دارم تا یک کارت رفاه ملی به همه مردم ارائه بدهم تا معیشت و اقتصاد، بهداشت و درمان، حمل و نقل و... آنها تامین شود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه باید عرصه ورود برای حضور خانم ها در انتخابات فراهم شود، تصریح کرد: از جمله مسائلی که ما پیش بینی کردیم به آن رسیدگی کنیم، هویت سیاسی نظام است که معلوم نیست نیمه پارلمانی است یا ریاستی محض بنابراین باید تکلیف آن مشخص شود. همچنین در مورد رجال مذهبی و سیاسی همچنان مشکل داریم و تعریف مشخصی از آن ارائه نشده است هرچند که اخیرا ابلاغیه ای توسط شورای نگهبان منتشر شده اما به نظر من کفایت نمی کند و باید تکلیف خانم ها مشخص شود و بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند.

او در انتقاد از حضور نظامیان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مورد ورود نظامیان به عرصه حزبی، جناحی و سیاسی مشکل داریم با اینکه در وصیت نامه امام خمینی (ره) تاکید شده اینگونه افراد نباید وارد عرصه سیاسی شوند اما این کار در حال انجام است و هیچکسی هم مانع نمی شود و حتی درجه سرلشکری هم تعیین می کنند. نظامیان حق دخالت در سیاست و احزاب را ندارند مگر اینکه به طور کلی از آن نهاد نظامی خارج شوند.