شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#نتایج#وزارت

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از بزرگترین تهدید تروریستی داخلی


ارزیابی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از بزرگترین تهدید تروریستی داخلی

نتایج گزارش مشترک اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد "عاملان گرگ تنها " بزرگترین تهدید تروریستی در خاک ایالات متحده به شمار می‌روند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که حوادث مربوط به افراط گرایی داخلی در آمریکا به شدت رو به افزایش است، نتایج یک گزارش مشترک اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد، عاملان گرگ تنها بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا به شمار می روند.

 

2 نهاد امنیتی و اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند: بزرگترین تهدید تروریسم داخلی علیه این سرزمین که امروز با آن روبرو هستیم، از سوی مهاجمان گرگ تنها است که غالبا تحت تاثیر افکار افراطی در شبکه های آنلاین قرار دارند و برای حمله به اهداف نرم برنامه ریزی می کنند. بسیاری از این افراط گرایان داخلی تحت تاثیر انگیزه های سیاسی و اجتماعی قرار گرفته و دست به انجام این گونه حملات می زنند.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد این احتمال وجود دارد که افراط گرایان داخلی از کاهش محدودیت های کرونایی برای انجام طیف گسترده‌ای از حملات، سوء استفاده کنند.

این گزارش افزود: سال 2019 میلادی مرگبارترین سال برای حملات افراط گرایان داخلی از سال 1995 میلادی به شمار می رود، یعنی سالی که بمبگذاری اوکلاهما موجب مرگ بیش از 160 نفر شد.

انتهای پیام/