شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#آلمان

آلمان مجددا انگلیس را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داد


آلمان مجددا انگلیس را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داد

آلمان به دلیل شیوع روزافزون ویروس هندی در انگلیس بار دیگر این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، در انگلیس این نگرانی افزایش پیدا کرده است که ویروس جهش یافته هندی که به صورت فزاینده ای در این کشور در حال شیوع است بر این کشور غلبه یابد.

"تام ویندلیزر"، از محققان بلژیکی که قبلا در تحقیقات درباره ویروس جهش یافته انگلیسی همکاری نزدیکی با دانشمندان انگلیسی داشت روز جمعه اعلام کرد که ویروس جهش یافته هندی می تواند تا 69 درصد انتقال پذیری بیشتری نسبت به ویروس های جهش یافته قبلی داشته باشد.

بعد از اینکه شمار آلودگی ها با ویروس جهش یافته هندی اخیرا در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است دولت این کشور می خواهد با کمپین واکسیناسیون گسترده در مناطق تحت تاثیر این ویروس آن را مهار کند. همچنین آزمایش های گسترده و ردیابی تماس های هدفمند افراد آلوده در شمال غربی انگلیس و لندن برای کمک به محدود کردن شیوع این ویروس مد نظر قرار گرفته است.

یک متخصص اپیدمیولوژی از دانشگاه کوئین مری لندن در این باره گفته است که این ویروس می تواند در اواخر ماه می و یا اوایل ژوئن به ویروس غالب در این کشور تبدیل شود. در انگلیس تا به حال بیش از 70 درصد شهروندان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و 36 درصد هم کاملا واکسینه شده و هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

ویروس جهش یافته هندی تا به حال در بسیاری کشورهای دنیا گسترش پیدا کرده است.

به گفته نهادهای بهداشتی انگلیس در سراسر این کشور بیش از 1700 مورد آلودگی به این ویروس شناسایی شده که سه برابر بیشتر از میزان آلودگی های ثبت شده در هفته گذشته است.

یکی از متخصصین دانشگاه کالج لندن هشدار داده که کاهش محدودیت های برنامه ریزی شده توسط دولت می تواند به این آتش سوخت اضافه بدهد.

آلمان هم به دلیل شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس این کشور را مجددا به لیست مناطق خطر کرونایی خود وارد کرده است. این در حالی است که آمار مبتلایان در انگلیس به دلیل سرعت بالای کمپین واکسیناسیون اخیرا کاهش چشمگیری داشته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه در سخنانی علت این تصمیم برلین که از روز یکشنبه اجرایی می شود را ایجاد محدودیت برای شیوع ویروس جهش یافته هندی دانست.

ویروس جهش یافته هندی در این کشور منجر به شمار بالای مرگ و میرها و تعداد مبتلایان شده است. کشورهای همسایه هند یعنی نپال و سریلانکا هم از روز یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار می گیرند و محدودیت های گسترده ای علیه مسافران از این کشورها اعمال می شود.

انگلیس از جمله معدود کشورهای اروپایی بود که به دلیل بهبود شرایط کرونایی کاملا از لیست مناطق خطر کرونایی آلمان حذف شده بود. نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 23 نفر رسیده است. آلمان کشورهایی را به عنوان منطقه خطر ارزیابی می کند که این رقم به بالای 50 افزایش یابد.

انستیتو رابرت کخ آلمان در توضیح طبقه بندی مجدد انگلیس در لیست کشورهای خطر کرونایی گفت: سازمان بهداشت جهانی ویروس هندی را به عنوان ویروسی بسیار نگران کننده ارزیابی کرده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز گذشته از قابلیت سرایت بالای این ویروس سخن گفته و در عین حال گفت که هنوز مشخص نیست که این قابلیت سرایت تا چه اندازه بالاتر است. وی اعلام کرد که در بدترین حالت کشور با تصمیمات دشواری روبرو خواهد شد.

گروه کارشناسی موسوم به SAGE که به دولت انگلیس مشاوره می دهد این فرضیه را اعلام کرده که این ویروس تا 50 درصد مسری تر از گونه های قبلی آن باشد.

انگلیس به دلیل بهبود شرایط کرونایی در مسیر کاهش محدودیت ها قرار دارد. مرحله بعدی کاهش محدودیت ها برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده است. جانسون تا به حال جدول زمانی کاهش محدودیت ها را در معرض خطر ندانسته و در عین حال هشدار داد که گسترش ویروس هندی می تواند لغو کلیه محدودیت ها که برای اواخر ژوئن برنامه ریزی شده است را دشوارتر کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از شیوع روزافزون ویروس کرونای هندی در کشور خبر داده است. در گزارش اخیر این نهاد بهداشتی در آلمان آمده است که تا به حال تنها چند نمونه از این ویروس نگران کننده جهش یافته در کشور شناسایی شده است که سهم آلودگی به این ویروس در چند هفته اخیر به صورت مداوم افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/