به گزارش برنا؛ محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گفت: با تلاش امدادگران و نجات گران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته، ۲۵۸ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک اولیه به ۳۵۴ مصدوم حوادث مختلف در سراسر کشور انجام شد که طی آن ۱۹۷ نفر از درخواست کنندگان خدمات کمک اضطراری امدادرسانی شدند.  

او ادامه داد: در این مدت ۱۶۱ مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و ۶۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی و در محل وقوع حوادث از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر درمان سرپایی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به انجام ۲۲ مورد عملیات نجات فنی مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی در طی ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: این شمار عملیات نجات فنی ۱۸ مصدوم سوانح ترافیکی با استفاده از امکانات و تجهیزات رهاسازی مصدومان از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده انجام شد.

محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

او اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.