شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان#طالبان#وزیر خارجه#پاکستان

پاکستان: طالبان و دولت افغانستان برای آتش‌بس دائمی تلاش کنند


پاکستان: طالبان و دولت افغانستان برای آتش‌بس دائمی تلاش کنند

وزیر خارجه پاکستان از گروه طالبان و دولت افغانستان خواست تا برای دستیابی به آتش‌بس دائمی و یک توافق سیاسی جامع و فراگیر تلاش کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با «حنیف اتمر» همتای افغان خود با استقبال از اعلام آتش‌بس سه روزه طالبان و دولت افغانستان اظهار داشت که دو طرف باید به تلالش‌های خود برای رسیدن آتش‌بس دائمی ادامه دهند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، قریشی افزود که مذاکرات بین‌الافغانی فرصتی تاریخی برای دستیابی به یک توافق سیاسی جامع و فراگیر است تا بحران 40 ساله این کشور پایان یابد.

دو طرف در ادامه نیز درباره وضعیت کنونی فلسطین و مسجدالاقصی گفت‌وگو کردند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار حفاظت غیرنظامیان و اقدامات فوری جامعه جهانی برای رسیدگی به وضعیت وخیم مردم فلسطین در اراضی اشغالی شدند.

قریشی پیش از این نیز تاکید کرده بود که راه حل افغانستان در مذاکره است نه جنگ و هرگونه تداوم هرج و مرج در این کشور باعث می‌شود تا پاکستان نیز از آن رنج ببرد.

وی در پاسخ به برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال ارائه پایگاه هوایی در پاکستان به آمریکا پس از خروج این کشور از افغانستان نیز گفته بود: این موضوع تنها در حد گمانه‌زنی‌ است و پاکستان هیچ تصمیمی برای ارائه پایگاه‌ به آمریکا ندارد.

انتهای پیام/.