شهرخبر

با اظهارات یک سخنگو صورت گرفت؛

ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ

ورود آمریکا به موضوع مناقشه قره باغ

با اظهار نظر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نیروهای آذربایجانی مستقر در مرز ارمنستان، آمریکا به طور جدی وارد مناقشه قره باغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: واشنگتن با دقت، اوضاع در مرز میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی‌اش را از این منطقه مرزی خارج کند.

وی در ادامه گفت: ما با دقت اوضاع در امتداد مرز تعیین شده میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر داریم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه بوده و اقدامات تحریک‌آمیز غیرضروری محسوب می‌شوند.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما گزارشاتی را از خروج تعدادی از نیروهای نظامی آذربایجان از مرز دریافت کرده‌ایم و در صورت صحت داشتن و تایید شدن از آن استقبال می‌کنیم. ما انتظار داریم آذربایجان همه نیروهایش را از این مناطق خارج کند. ما همچنین از هر دو طرف خواسته‌ایم تا از طریق گفتگو و مذاکره به موضوعات مربوط به مرزبندی بپردازند.

در همین رابطه روز گذشته نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان اعلام کرد، نامه‌ای خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته و خواستار کمک روسیه از جمله کمک‌های نظامی درخصوص رسیدگی به اوضاع وخیم در منطقه «سیونیک» در مرز با آذربایجان شده است.

پاشینیان همچنین گفته بود، فرانسه آماده است در چارچوب حکم سازمان ملل کمک‌های نظامی برای تلاش‌های بین‌المللی به منظور حل مشکلات در منطقه سیونیک فراهم کند.