شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینترنت#گوگل#جدید

قرارداد ابری "گوگل" با سرویس اینترنت "استارلینک"

قرارداد ابری "گوگل" با سرویس اینترنت "استارلینک"

شرکت "گوگل" در همکاری جدید خود با سرویس اینترنت "استارلینک" شرکت "اسپیس‌ایکس" قصد دارد به مشاغل راه دور راهی برای استقرار و عملیاتی کردن سریع برنامه‌های خود در فضای ابری گوگل بدهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، طبق توافق جدید بین دو شرکت "گوگل" و "اسپیس‌ایکس"، شرکت فضایی ایستگاه‌های زمینی "استارلینک"(Starlink) درون مراکز داده گوگل نصب خواهد کرد.

تجارت ابری این غول فناوری با بهره‌گیری از اینترنت "استارلینک" به یک همکاری منجر شده است که می‌تواند تا هفت سال ادامه یابد. این دو شرکت با هم قصد دارند تا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به مشتریانی که در مناطق دورافتاده به سرویس ابری گوگل و سرویس ماهواره‌ای استارلینک نیاز دارند، دسترسی بدهند.

با استقرار ایستگاه‌های زمینی "استارلینک" در مراکز داده گوگل، آنها به ماهواره‌های استارلینک این امکان را می‌دهند تا داده‌ها را به طور مطمئن و با تأخیر کم از طریق فضای ابری گوگل به مشتریان تحویل دهند.

بدین ترتیب دستگاه‌های مشتریان مستقیماً با ماهواره‌هایی که در ارتباط مستقیم با مراکز داده گوگل هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. سپس می‌توانند با استفاده از سرویس‌های ابری گوگل که دارای قابلیت تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند، برنامه‌ها را به سرعت در آن مراکز داده اجرا کنند. سپس مراکز داده گوگل از طریق ماهواره‌های استارلینک، داده‌ها را برای آنها پس می‌فرستند.

سال گذشته شرکت "مایکروسافت" اعلام کرد که در حال همکاری با "اسپیس‌ایکس" بر روی یک تجارت جدید "محاسباتی ابری آزور"(Azure cloud computing) است. اکنون یک منبع آگاه گفته است که "اسپیس‌ایکس" حتی برای این همکاری نیز از مراکز داده گوگل استفاده خواهد کرد.

گوگل و اسپیس‌ایکس در مورد این همکاری جدید خود گفتند: شبکه خصوصی با ظرفیت بالای فضای ابری گوگل از سرویس جهانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پشتیبانی می‌کند، اتصال بی نقص را برای کسب و کارها و مصرف کنندگان به فضای ابری و اینترنت فراهم می‌کند و تحویل برنامه‌های مهم شرکت‌ها را تقریباً به هر مکان دلخواه امکان‌پذیر می‌کند.

در حالی که این دو شرکت در اعلامیه خود هنوز این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که "اسپیس‌ایکس" ایستگاه‌های زمینی خود را ابتدا در مراکز داده گوگل واقع در ایالات متحده مستقر کند. این مشارکت و همکاری در آینده گسترش خواهد یافت و به مراکز داده گوگل در سراسر جهان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام