شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#غزه

حزب‌الله شهادت جوان لبنانی را تسلیت گفت/ درخواست دیاب از جامعه جهانی برای محکومیت جنایات رژیم اشغالگر


حزب‌الله شهادت جوان لبنانی را تسلیت گفت/ درخواست دیاب از جامعه جهانی برای محکومیت جنایات رژیم اشغالگر

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان از جامعه جهانی خواست تا جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و نوار غزه را محکوم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان شهادت «محمد قاسم طحان» جوان لبنانی که در راه قدس به شهادت رسید را به خانواده وی و ملت لبنان تسلیت گفت.

حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، محمد طحان در مرزهای فلسطین خون پاک خود را فدا کرد تا با شهدای فلسطین و مسجد الاقصی یکی شود.

«حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان نیز در واکنش به شهادت این جوان لبنانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دشمن اسرائیلی در تاکید بر وحشی گری‌های خود توقف نمی‌کند و امروز جنایت جدیدی علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح در جنوب لبنان انجام داد که به دنبال آن محمد طحان به ضرب گلوله دشمن شهید شد و چند نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود، این تجاوز نقض آشکار قطعنامه 1701 است و از جامعه بین‌المللی می خواهیم تا جنایات اسرائیل در جنوب لبنان و ملت فلسطین در نوار غزه که با قدرت و عزم راسخ برای شکست دادن رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند، محکوم کند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان لبنانی در مرز با فلسطین اشغالی و شهادت یکی از آنان را محکوم کرد و از «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان خواست سازمان ملل را در جریان حملات و اقدامات غیرقانونی تل آویو قرار دهد.

روز گذشته در حمله صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در مرز لبنان با فلسطین اشغالی یک جوان لبنانی به شهادت رسید.

تظاهرکنندگان لبنانی و فلسطینی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در نزدیکی کفر کلا و در مقابل شهرک صهیونیست نشین متولا تجمعی برگزار کردند که نظامیان صهیونیست به این تجمع حمله کردند.

شلیک گلوله مستقیم به سمت تظاهرکنندگان باعث شهادت محمد طحان از اهالی شهرک عدلون در جنوب لبنان شد.

شهادت این جوان لبنانی باعث خشم مردم لبنان و تاکید آن‌ها بر انتقام خون این شهید شده است.

انتهای پیام/