شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#دموکرات

سندرز: نتانیاهو "ناسیونالیسم نژادپرستانه" را پرورش داده است


سندرز: نتانیاهو "ناسیونالیسم نژادپرستانه" را پرورش داده است

سناتور دموکرات آمریکایی در اظهاراتی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، ناسیونالیسم نژادپرستانه را پرورش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی در اظهاراتی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، ناسیونالیسم نژادپرستانه را پرورش داده است.

 

سندرز که رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا است، افزود: ایالات متحده هر سال 4 میلیارد دلار به اسرائیل اختصاص می دهد. ما دیگر نمی توانیم دولت راستگرای نتانیاهو را به خاطر رفتارهای غیردموکراتیک و نژادپرستانه ببخشیم. ما باید مسیر و رویکرد خودمان را در قبال نتانیاهو تغییر دهیم.

سندرز اظهار داشت: دولت بایدن باید به استانداردهای بین‌المللی مربوط به حقوق بشر پایبند بوده و برای اجرای آنها تلاش کند، اگر ایالات متحده همچنان می خواهد یک صدای معتبر برای حقوق بشر در سطح جهانی باشد.

این سناتور دموکرات گفت: ما باید این را به رسمیت بشناسیم که مساله حقوق فلسطینی ها مهم است. زندگی و جان فلسطینی ها مهم است. نتانیاهو همواره از نژادپرستی و احساسات ملی گرایانه برای باقی ماندن در قدرت سوء استفاده کرده است. این روندهای خطرناک تنها منحصر به اسرائیل نیست. در سراسر جهان، در اروپا، در آسیا و در آمریکای جنوبی و اینجا در ایالات متحده ظهور جنبش های ملی گرایانه اقتدارگرا را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت کرد ولی در عین حال گفت: سیاستگذاران آمریکایی باید سیاست ها و اقدامات دولت نتانیاهو را که موجب تشدید بحران شده است، محکوم کنند.

انتهای پیام/