شهر خبر

واکسن‌های این شرکت در برابر جهش‌ها تنظیم می‌شوند

واکسن‌های این شرکت در برابر جهش‌ها تنظیم می‌شوند

واکسن‌های این شرکت در برابر جهش‌ها تنظیم می‌شوند
چین می‌تواند واکسن‌های کووید 19 خود را به سرعت در برابر انواع نوظهور کرونا تنظیم کند.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CCDC)، یکی از عالی‌ترین مراجع پزشکی - دارویی این کشور، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین می‌تواند واکسن های غیرفعال خود را به سرعت برای مبارزه با انواع جدید جهش‌های ویروس کرونا تنظیم و تولید کند.

«Shao Yiming»در پاسخ به سوال رسانه‌ها در مورد سویه جهش یافته کرونا در هند گفت: واکسن‌ها غیرفعال با دستکاری جزئی در تولید می‌توانند در برابر انواع جدید موثرتر باشند.

وی ادامه داد: ما قادر به به روزرسانی واکسن هستیم تا زمانی که داده‌ها و تحقیقات نشان دهد که انجام این کار ضروری است.

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت که CCDC از طریق همکاری بین المللی سویه‌های جدید ویروس جهش یافته را بدست می آورد.

شائو افزود: تحقیقات در مورد انواع مختلف در حال انجام است و واکسن‌ها برای ارزیابی اثربخشی در دست بررسی هستند؛ وی تأکید کرد: ما در حال تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد نوع جدید کرونا که در هند ظهور یافته هستیم.

کارشناس ارشدمرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین  خاطرنشان کرد: «واکسن‌های فعلی بر روی بیشتر انواع  کووید ۱۹ موثر است و خواستار واکسینه شدن مردم برای جلوگیری از جهش‌ها هستیم؛ سویه‌های جهش یافته ویروس فقط در صورت گسترش ویروس‌ها ادامه خواهند یافت».

داده‌ها نشان می‌دهد واکسن‌های غیرفعال چین و واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA تولید شده توسط سایر کشورها برای انواع مختلفی که برای اولین بار در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده‌اند، موثر است.

منبع: فارس