شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه کرونا ۲ برابر بیشتر است

افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه کرونا ۲ برابر بیشتر است

افسردگی پس از زایمان در دوران قرنطینه کرونا ۲ برابر بیشتر است
مادرانی که در قرنطینه از نوزاد تازه متولد شده خود مراقبت می کنند، ۲ برابر بیشتر دچار افسردگی پس از زایمان می شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، افسردگی پس از زایمان نوعی از بیماری افسردگی است که از بین ۱۰۰ زنی که صاحب نوزاد شده اند، روی ۱۰ تا ۱۵ نفر آنها تاثیر می گذارد.

علایم آن مشابه به علایم افسردگی در زمان های دیگر است که شامل کم خلق و خوی بودن و سایر علایم بوده که به مدت حداقل 2 هفته طول می کشد.

بسته به شدت آن، شما ممکن است فرد مبتلا برای مراقبت از خود و نوزاد خود با مشکل مواجه شود.

ممکن است انجام کارهای ساده و آسان برای وی سخت و دشوار به نظر آیند.

متخصصان دانشگاه کالج لندن در این مطالعه ۱۶۲ زن مستقر در لندن را که نوزادانی کمتر از 6  ماهه داشتند در فاصله زمانی میان مه و ژوئن سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار دادند. 

در این تحقیق تقریباً نیمی از این زنان (یعنی ۴۷ درصد)  اظهار داشتند که احساس گناه، خستگی، اظطراب و علائم دیگری می کنند که با تعریف افسردگی پس از زایمان مطابقت دارد.

برای مقایسه، برآوردهای انجام شده از مطالعات متعدد در اروپا نشان می دهد که میزان ابتلا به افسردگی پس از زایمان قبل از بروز همه گیری کرونا ۲۳ درصد بود.

محققان علت این موضوع را  افتادن بار مراقبت دائمی از کودک را بر دوش مادر و نداشتن کمک از سوی پرستار کودک و یا سایر اعضای خانواده می دانند.

این محققان همچنین احساساتی که در ایجاد دوستی با مادران دیگر و نوزادان آنها در دوران قرنطینه از دست داده شده است را از دیگر عوامل افزایش افسردگی پس از زایمان می دانند. 

مسوولان خیریه هایی که به زنان تازه مادر شده کمک می کنند نیز اعلام کردند که از نتایج این تحقیق متعجب نشده اند و از زمان آغاز این همه گیری، مادران بیشتری درخواست حمایت می کنند.

 ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

منبع: ایرنا