معجزه برای زن کرونایی جوان در آی سی یو / پرستاران هرمزگانی گریه کردند

نوزاد مادر بارداری که به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری بود، 7 ماهه متولد شد.

تولد نوزاد از یک مادرکرونایی متصل به ونتیلاتور در هرمزگان

به گزارش رکنا،  دکتر طیبه زارعی فوق تخصص آی سی یو گفت: بیمار خانمی ۳۵ ساله و هفت ماهه باردار بود که با علایم دیسترس تنفسی شدید به دلیل ابتلا به کووید۱۹ از بندرلنگه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

وی افزود: بیمار از همان بدو پذیرش به سختی نفس می‌کشید و به دلیل درگیری وسیع ریه ، شرایط مناسبی نداشت که تحت اکسیژن درمانی و مراقبت‌های خاص در بخش آی.سی.یو کووید قرار گرفت؛ اما متاسفانه به دلیل درگیری شدید ریه در نهایت بعد از دو روز بیمار اینتوبه شد و تحت تهویه مکانیکی با ونتیلاتور قرار گرفت و با توجه به شرایط وخیم بیمار پس از برگزاری کمیسیون پزشکی تصمیم به ختم بارداری گرفته شد.

دکتر زارعی در ادامه گفت: به دلیل شرایط بحرانی بیمار، امکان انتقال وی به اتاق عمل وجود نداشت؛ لذا عمل سزارین در بخش مراقبت‌های ویژه با کمک دکتر محمودی، جراح زنان انجام و نوزاد دختر ۲۷ هفته با آپکار ۷ متولد شد که با شرایط نسبتا مناسب به بخش نوزادان بیمارستان کودکان منتقل گردید و مادر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری می‌باشد.

این فوق تخصص آی‌سی‌یو در خاتمه ضمن تشکر از همکاری پزشک جراح زنان، کارکنان بخش آی.سی.یو کووید و تکنسین بیهوشی گفت: مادران باردار به دلیل شرایط خاص جسمانی در صورت ابتلا به بیماری کووید۱۹ روند درمان طولانی و سخت‌تری خواهند داشت؛ لذا از رفت و آمد پرهیز نمایند و در حد امکان تا پایان بارداری، شرایط قرنطینه را رعایت کنند.