شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واگذاری املاک

واگذاری املاک ارزشمند شهر با رمز به عزیزان واگذار شود

کدخبر: 412295
اقتصادنیوز : رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است : : ملک طرشت بسیار ارزشمند است و با یک دستور واگذار می شود و پاراف قالیباف در نامه مذکور این است که «به عزیزان واگذار شود» و به این روش نتیجه چند سال شهرداری بلاتکلیف می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق ،ملک طرشت ، یکی از مواردی است که در گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر تهران به آن پرداخت شده است . پرونده ای که در این مدت کم تر به آن پرداخته شده است . 

درخصوص مالکیت  این ملک ادعا های گوناگونی توسط افراد حقیقی قبل از انقلاب مطرح شده بود .  ادعای مالکیت و تقاضای ثبت توسط آقایان محمد باقر اعتماد زاده، جغفر حسین مردی، بانوان عذرا نصیری و افسر السادات جنابی که بعد مدتی توسط مرجع رسیدگی رد می شود. و بعد از آن  شهرداری پایتخت طی نامه در سال 1344 آن  را به عنوان بستر و حریم مسیل متروکه دیوارکشی و محصور می کند . 

بعد از گذشت مدتی دوباره اهالی محل با ارایه شکایت ادعای مالکی کرده و بار دیگر نیز  قسمت امانی شهرداری طی نامه در همان سال ادعای مالکیت اهالی محدوده را رد می کند.

 یک سال بعدشخصی به نام حسینمردی ادعای موروثی بودن ملک و تصرف آن به وسیله شهرداری را می کند که  نماینده قضایی شهرداری اعلام می کند که ادعای مطروحه توسط آقایان قاسم طاهباز، حسین حسینمردی و جعفر طرشتی نژاد رد شده و حکم به نفع شهرداری صادر می شود . 

عده ای از اهالی اقدام به ساخت و ساز و تصرف در اطراف کارخانه آسفالت پزی و بستر رودخانه کرده  بودند که توسط شهرداری ممانعت به عمل آمد و حدودا 53000 مترمربع در اختیار اداره کل امانی شهرداری قرار می گیرد.در سال 49 مدیر کل املاک و اراضی پایتخت طی نامه ای در خواست تهیه استشهادیه محلی جهت احراز مالکیت و متعاقبا اخذ سند مالکیت به نام شهرداری می کند .در سال 1350 در خواست صدور سند مالکیت به نام شهرداری به اداره ثبت قلهک ارسال می شود . بعد از انقلاب در یک مقطع ده ساله و بنابر دلایل نامعلوم پیگیری انتقال اسناد بنام شهرداری بلاتکلیف رها شده است.

در سال 95  بنیاد تعاون سپاه در خواست کرده که  با عنایت به عدم وجود سند مالکیت بنام شهرداری و عدم مالکیت شهرداری ملک جهت ایجاد مرکز فن آوری تخلیه و تحویل سپاه شود که به دستور شهردر وقت این واگذاری اتفاق می افتد . 

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح جزییات ملک طرشت که در گزارش تحقیق و تفحص هم به آن اشاره شده می گوید : در سال ۹۵ بنیاد تعاون سپاه درخواست می کند به دلیل سند نداشتن این مجموعه  زمین را در اختیار بگیرد،  زمانی که آقای شریفی قائم مقام بود درخواست می شود ملک تحویل سپاه شود و قالیباف در نامه ای که پاراف درخواست آقای شریفی است می نویسد که با توجه به عدم مالکیت شهرداری ملک مذکور تحویل سپاه شود و نکته قابل تامل نیز این است که مجوزی هم از شورا گرفته نشده و در ازای ملک هم تهاتری نشده است.  

او ادامه می دهد : ملک طرشت بسیار ارزشمند است و با یک دستور واگذار می شود و پاراف قالیباف در نامه مذکور این است که  «به عزیزان واگذار شود» و به این روش نتیجه چند سال شهرداری بلاتکلیف می شود.

حسن مقیمی عضو تیم تحقیق و تفحص هم می گوید: زمین معوض، کارخانه صنایع فلزی است و شهرداری ۲۹۰ میلیارد تومان بابت آن پول داده است.در جلسه ۴ شهریور ۹۷ افشانی شهردار وقت با موضوع تسویه سپاه موضوعی را مطرح کردند که به دستور شفاهی عیسی شریفی و مدیران شهرداری تهران ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران خریده ایم.  بخشی از املاکی که شریفی برای شهرداری خریده متعلق به خود شهرداری است   اطلاع دارم ملکی که ۱۷۰ میلیارد تومان بوده را هزار میلیارد تومان به هلدینگ داده اند تا آن را به شهرداری تهران بفروشد و باید به این نکته تاکید کنم از ۶۱۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۷۰۰ – ۱۸۰۰ میلیارد تومان را پس گرفته ایم و بازپس گیری مابقی آن از عهده شهرداری تهران خارج و در اختیار قوه قضائیه است.

.