«حجت الاسلام احمد مازنی» فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اجماع اصلاح طلبان گفت: جبهه اصلاحات یک نهاد اجماع ساز بنام جبهه اصلاحات ایران دارد و این نهاد ساز و کاری را اعلام کرده که بر اساس این ساز و کار، 14 نفر از طرف احزاب و اعضای این نهاد و برای ارائه برنامه دعوت شدند.

او افزود: از این 14 نفر، آقای ظریف اعلام کردند که وارد عرصه انتخابات نمی شوند و آقای عارف هم بیانیه ای صادر و اعلام کردند که وارد عرصه انتخابات نمی شوند، تا جایی که من اطلاع دارم الان از 14 نفر 12 نفر هستند که منتظر تصمیم جبهه اصلاحات ایران هستند.

حجت الاسلام مازنی در پاسخ به اینکه جدی ترین گزینه جبهه اصلاحات کدام است اظهار کرد: در هر صورت خارج از این گزینه های 12گانه ای که هستند افراد دیگری مثل آقای رهامی و آقای مهرعلی زاده اعلام کاندیداتوری و ثبت نام کردند، در این جمع که الان کاندیدا هستند هنوز به صورت قطعی نمی شود گفت که جدی ترین کاندیدای اصلاح طلبان کیست ولی به لحاظ میزان آرایی که در مرحله اول داشتند یعنی کف معرفی 10 نفر بود بیشترین رای را آقای ظریف داشتند.

او افزود: آقای تاج زاده و جهانگیری و پزشکیان در مرحله اول رتبه های بالایی را دارند و اینکه در ارائه برنامه در مرحله بعد که در حقیقت دو مرحله باقی مانده یکی مرحله کسب دو سوم رای هست که به هرحال برنامه باید دو سوم رای اعضا را داشته باشد یکی هم پس از تایید صلاحیت و مناظره ها و فعالیت های تبلیغاتی نظرسنجی هست. در حال حاضر به صورت قطعی نمی شود اعلام نظر کرد و من پیش بینی ام این است که همه افرادی که برنامه ارائه دادند، مجاز به ثبت نام هستند و جبهه اصلاحات ایران پس از ثبت نام و پس از تایید صلاحیت کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد .

حجت الاسلام مازنی در پاسخ به اینکه آیا اراده جدی برای اجماع آقای پزشکیان و آقای شریعتمداری هست عنوان داشت: هیچ چیزی مشخص نیست،  از لحاظ تعداد رای و امتیاز فعلا آقای جهانگیری و تاج زاده و آقای پزشکیان رتبه های بالایی را دارند یعنی بعد از آقای ظریف و عارف که کناره گیری کردند آقای جهانگیری و تاج زاده و آقای پزشکیان در این سطح هستند و بقیه هم که با فاصله هنوز حضور دارند و نمی شود به صورت دقیق اعلام نظر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص این مطلب که آیا جبهه اصلاحات حاضر می شود روی آقای لاریجانی اجماع کند که کاندیدا شوند متذکر شد: بعید می دانم، چون آقای لاریجانی هیچ موقع اصلاح طلب نبوده و تا زمانی که چهره های اصلاح طلب با سبقه اصلاح طلبی داشته باشند نوبت به آقای لاریجانی نمی رسد. در دوره گذشته هم به عنوان دوره انتقال و برای عبور از فضای تند سال 88 ما با لاریجانی و آقای روحانی ائتلاف کردیم،  ولی متاسفانه آقای لاریجانی و روحانی به لوازم ائتلاف عمل نکردند. من نمی دانم یعنی در جریان اصلاح طلبی مگر قحط رجال است که بخواهند سراغ اصولگرا بروند که هیچ سابقه اصلاح طلبی ندارد.