نوید فرح‌مرزی طراح چهره‌پردازی و گریمور سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: درگذشت مسعود ولدبیگی را به فرزندان و داماد هنرمندش تسلیت می‌گویم. درگذشت استاد مسعود ولدبیگی جامعه گریم سینما و تئاتر کهن را به شدت آزرده کرد و ما یکی پیشکسوتان دلسوز، صبور، مهربان و در عین حال بی ادعا را از دست دادیم.

فرح‌مرزی خاطرنشان کرد: متانت زنده‌یاد مسعود ولدبیگی و آرامش رفتاری‌شان به شدت در میان گریمورها زبانزد بود و این مشخصه‌های رفتاری را به هیچ‌وجه نمی‌توان فراموش کرد و نادیده گرفت. ایشان الهه صبر و شکیبایی بودند و همیشه در آرامش و شکیبایی کار می‌کردند.

او افزود: مرحوم ولدبیگی افراد بسیاری در عرصه گریم تربیت کرده‌اند که امروز طراح گریم هستند و در سینمای ایران و حتی خارج از کشور کار می‌کنند اما ایشان هیچ‌گاه ادعایی نکردند. من افتخار داشتم که با ایشان همکاری کنم و زمانی که مرحوم هادی اسلامی در نمایش «زیرگذر لوطی صالح» در کنار ایشان بودم و در مجموعه «شیخ مفید» هم این شانس را داشتم اما با بدشانسی من در ساخت این اثر وقفه‌ای افتاد که نتوانستم تجربه همکاری با ایشان را بیشتر کسب کنم.

این طراح گریم در ادامه تأکید کرد: در انجمن چهره‌پردازان زمانی که نایب رئیس بودم، یا زمانی که بازرس یا حتی زمانی که یک عضو ساده بودم همیشه هر زمان که در مباحث مختلف به اختلاف می‌رسیدیم ایشان در جایگاه یک پدر همیشه ریش گرو می‌گذاشتند و ما یک ریش سفید داشتیم که خیالمان راحت بود اختلافات را می‌توان با حضور ایشان کنار گذاشت.

طراح گریم فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» در پایان اظهاراتش گفت: من همیشه ایشان را عمو مسعود صدا می‌زدم و همیشه برایشان نوید کوچولو بودم. زنده‌یاد مسعود ولدبیگی برای من حکم پدری داشتند و خانواده گریم هنرمند بزرگی را از دست داد که قطعاً جای خالی‌شان پر نخواهد شد. ایشان در مراسم عروسی بنده هم حضور داشتند و یکی از عموهای من بودند.

گفتنی است مسعود ولدبیگی گریمور و طراح چهره‌پرداز پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت در سن 86 سالگی درگذشت. او 3 بار برنده جایزه سیمرغ بلورین شد و چهره‌پردازی فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله فیلم‌های «کمال‌الملک»، «پرده آخر» و «ضیافت» و سریال‌های «مختارنامه» و «ستایش 1» بر عهده داشته است.