شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری#وزن

به این شایعه غلط درباره لاغری بی‌توجه باشید

هنگام خوردن شیرینی، هیچ تفاوتی در زمان خوردن آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، شیرینی‌های صبح تضمینی برای کاهش وزن نیستند؛ حفظ تعادل در خوردن شیرینی در طول روز مهم است.

به این شایعه غلط درباره لاغری بی‌توجه باشید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش وزن اغلب با عادات غذایی مخصوصی همراه است، اما این شایعه که صبح‌ها می‌توانید شیرینی بخورید درست نیست.

آلبینا کمیساروا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای به رازهای کاهش وزن و شایعات درباره آن می‌پردازد.

کمیساروا می‌گوید که هنگام خوردن شیرینی، هیچ تفاوتی در زمان خوردن آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، شیرینی‌های صبح تضمینی برای کاهش وزن نیستند؛ حفظ تعادل در خوردن شیرینی در طول روز مهم است. وی همچنین تشریح می‌کند که فقط صبحانه شیرین به سیری کوتاه مدت منجر می‌شود.

در عین حال وی می‌گوید نباید از قند موجود در میوه‌ها ترسید. البته نباید از آن‌ها سو استفاده کنید و میوه‌های شیرین زیادی بخورید؛ اما امتناع از آن‌ها کمبود ویتامین و مواد معدنی را در پی خواهد داشت.

این متخصص غدد تاکید کرد: تعادل روزانه به شما امکان می‌دهد هر نوع غذایی را در رژیم عصرانه قرار دهید. اگر در وعده‌های غذایی قبلی مقدار بیشتری در ناهار خوردید؛ می‌توانید در وعده‌های غذایی عصر کمتر بخورید.

جدا کردن غذاهای «چرب» نیز یک استراتژی تغذیه‌ای موثر نیست، زیرا اکثر غذاها با هم ترکیب می‌شوند و چربی در هر غذایی وجود دارد. هیچ الگوی گروهی مانند ترکیب خیار با ماست، یا ماهی با محصولات لبنی یا محصولات حاوی پروتئین‌های گیاهی و حیوانی وجود ندارد. وی همچنین توصیه می‌کند که مقدار زیادی آب استفاده کنید. با این حال، نوشیدن آب هنگام تشنگی ضروری است، باید همیشه در دسترس شما یک لیوان آب باشد. همچنین این پزشک اصرار دارد که نوشابه نخورید و ترجیحا به جای آن آب با ترکیبی از آبمیوه را بخورید.