به گزارش برنا؛ سعید مجیدی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: در ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه حسب گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع سیل شدید در منطقه رامه، سریعاً به‌واسطه دهیاران و عوامل محلی وضعیت وقوع سیل در منطقه بررسی شد.

او گفت: جاده رامه از منطقه ترک در و باغستان، گراب و دارستان و در ادامه بالاتر از معدن محسنی در چند نقطه تا ۲۰۰ متر بالاتر از پل فلزی زیر سیل رفته و مسدود شده بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: حدود هشت دستگاه خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت در یک کیلومتر بالاتر از معدن محسنی در منطقه‌ای به طول دو کیلومتر محصور و گرفتار شده بودند.

مجیدی بیان کرد: یک نفر راکب موتورسیکلت در منطقه ترک در بر اثر وقوع حادثه دچار مصدومیت شده بود که با توجه به موارد فوق، اقدامات متفاوتی صورت پذیرفت.

او ادامه داد: هماهنگی با فرماندار، معاون فرماندار، اداره راه و ترابری برای بازگشایی مسیر و آماده‌باش کامل به تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان اضافه کرد: هماهنگی با عوامل محلی روستای رامه بالا برای رسیدن به راکب موتورسیکلت حادثه‌دیده و انتقال وی به روستای رامه پایین و انجام اقدامات اولیه درمانی با راهنمایی‌های هلال‌احمر انجام گرفت.

مجیدی بیان کرد: دو نفر از نجاتگران هلال‌احمر که در محل حضور داشتند، ضمن ساماندهی خودروها و موتورسواران محصور، با بررسی وضعیت او و ارتباط مستمر با هلال‌احمر، شرایط این ۵۰ نفر را گزارش و اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

او گفت: دو تیم امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان آرادان متشکل از هفت نفر به همراه مواد غذایی و امکانات زیستی لازم از مسیر جاده به منطقه اعزام شدند؛ ولی با توجه به تاریکی هوا و از بین رفتن مسیر اصلی و حجم زیاد آب سیل، امکان ادامه مسیر نداشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: با هماهنگی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان مقرر شد صبح اول وقت مجدداً عملیات آغاز شود و سایر اقدامات لازم صبح انجام شد.

مجیدی بیان کرد: هماهنگی با امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ برای انتقال مصدوم به مرکز درمانی هم انجام شد.

منبع: فارس