شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#همزمان#بروز#منابع

مشاهده یک بیماری عفونی نادر در هند در بحبوحه جولان کرونا


مشاهده یک بیماری عفونی نادر در هند در بحبوحه جولان کرونا

همزمان با جولان کرونا در هند منابع پزشکی این کشور از بروز یک نوع بیماری عفونی بسیار نادر در کشورشان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  طی 24 ساعت گذشته در حدود چهار هزار هندی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از 343 هزار نفر به این بیماری مسری مبتلا شده اند.

در طول چند هفته گذشته شمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در هند افزایش قابل توجهی داشته است. از زمان شیوع این بیماری در هند تاکنون بیش از 24 میلیون نفر بیمار شده اند و دستکم 262 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

همزمان با جولان کرونا، پزشک های هندی  از بروز یک نوع عفونت بسیار نادر خبر داده اند. در این بیماری عفونی، «سمارق سیاه» در جسم پخش می‌شود و بافت‌ها و استخوان‌ها را تخریب می‌کند.

به گزارش دویچه وله، این عفونت سمارقی یا قارچی (Mucormycosis) می‌تواند بیماران را معیوب کند و یا منجر به مرگ آن‌ها شود. میزان مرگ و میر ناشی از آن 50 درصد است. هرچند ابتلا به این عفونت قارچی همزمان با پاندمی کرونا بروز یافته است، اما تنها منحصر به بیماران کووید-19 نیست.

  اتول پاتل، عضو اداره دولتی مبارزه با کرونا گفت: «موارد ابتلا به این عفونت قارچی در میان بیماران بهبود یافته کرونا چهار تا پنج برابر بیشتر از زمان پیش از پاندمی است.»

شورای تحقیقات طبی هند از بیمارستان هایی که بیماران کرونا، دیابت و یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف را مداوا می‌کنند، خواسته است که به علایم اولیه عفونت قارچی از جمله درد سینوس، گرفتگی بینی، درد صورت، تورم، بی‌حسی و دندان درد توجه کنند.


انتهای پیام/