شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#دربی#سود

حمید واعظ:

انگیزه استقلال در دربی بیشتر است

جدایی کمالوند به ضرر استقلال شد/ انگیزه آبی‌ها در دربی بیشتر است

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: نحوه جدایی فراز کمالوند از استقلال خوب نبود و این جدایی بد موقع و به سود تیم نبود.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در یکی از دیدارهای مهم این فصل خود امروز جمعه به مصاف تیم پرسپولیس می‌رود که این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود.

در خصوص این بازی حمید واعظ پیشکسوت آبی پوشان اظهار داشت: شکست هیچ موقع برای هیچ تیمی خوب نیست، به خصوص پیش از دربی. استقلال هم بد زمانی از ذوب آهن شکست خورد و این شکست برای این تیم گران تمام می‌شود. اما این کاری است که انجام شده و نمی‌توان زمان را به عقب بازگرداند.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: دربی دیداری کاملاً متفاوت است و این بازی انگار هیچ ارتباطی به لیگ ندارد؛ هر دو تیم با آمادگی کامل در این بازی حاضر می‌شوند و برای گرفتن امتیاز مقابل هم کوتاه نخواهند آمد. در نهایت هم هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد می‌تواند ۳ امتیاز کامل را به حساب خود واریز کند.

وی اضافه کرد: این بازی هیچ زمان قابل پیش بینی نیست و هر نتیجه‌ای در آن ممکن است به دست آید، اما گمانه زنی من این است که استقلال به دلیل شرایط جدولی با جسارت بیشتری بازی می‌کند و انگیزه مجموعه این تیم هم بالاتر است.

واعظ در خصوص نقاط ضعف و قوت آبی پوشان خاطرنشان ساخت: نقطه قوت تیمِ مجیدی در فاز تهاجمی است. نه تنها آنها بهترین مهاجمان را در اختیار دارند، بلکه تنوع تاکتیکی تیم هم در فاز تهاجمی بسیار بالاست و آنها اگر آنالیز درستی از حریف خود داشته باشند و بتوانند به درستی از نقاط قوت خود استفاده کنند، قادر هستند دروازه هر تیمی حتی پرسپولیس را باز کنند. نقطه ضعف تیم هم همانطور که مشهود است و همه کارشناسان هم به آن اشاره می‌کنند، در فاز دفاعی است.

هافبک پیشین آبی پوشان در ادامه با اشاره به جدایی کمالوند از کادر فنی این تیم گفت: حوه جدایی کمالوند از این تیم خوب نبود و او باید بیشتر استقلال را همراهی می‌کرد. واقعاً جدایی کمالوند به تیم ضربه زد و به شدت ضریب تجربه را از نیمکت این تیم کم کرد.

وی افزود: کمالوند مربی باتجربه‌ای بود که شناخت خیلی خوبی از همه تیم‌ها و بازیکنان داشت و مجموعه این عوامل می‌توانست به تیم استقلال در ادامه فصل کمک کند. درست است که خستگی نقش مهمی در شکست مقابل ذوب آهن داشت، اما به اعتقاد من اگر کمالوند تیم را همراهی می‌کرد احتمال اینکه این شکست را تجربه کنیم بسیار کمتر می‌شد.

منبع: مهر