شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#دربی#مجیدی#فرهاد مجیدی

توصیه جدی هافبک پیشین استقلال به فرهاد مجیدی در آستانه دربی

شاهین خیری : فرهاد مجیدی به یک مشاور با تجربه تر از خودش احتیاج دارد

شاهین خیری ، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت : فرهاد مجیدی ، از نظر فنی مربی خوبی است اما نیاز به یک مشاور و دستیار با تجربه تر از خودش دارد.

شاهین خیری ، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت : فرهاد مجیدی ، از نظر فنی مربی خوبی است اما نیاز به یک مشاور و دستیار با تجربه تر از خودش دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاهین خیری در خصوص آخرین وضعیت استقلال بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:

استقلال در لیگ قهرمانان هم خوب بازی کرد و هم خوب نتیجه گرفت که مورد توجه هواداران هم قرار گرفت. به نظرم در جایگاه اول بازی خوب استقلال به چشم آمد که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی درباره شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر، گفت:

استقلال به پیروزی مقابل ذوب‌آهن و کسب سه امتیاز نیاز مبرمی داشت. این شکست برای آبی‌پوشان لازم بود تا بدانند بعد پیروزی در بازی‌های حساس لیگ قهرمانان آسیا فکر نکنند کار تمام شده و برای پیروزی در لیگ برتر باید تلاش کنند. بازیکنان استقلال باید بدانند تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند و با انگیزه وارد مسابقه می‌شوند. با توجه به سابقه کاری که با مجتبی حسینی دارم، او و اعضای کادرفنی‌اش بسیار فنی و زحمتکش هستند. بازیکنان استقلال با تصور «ذوب‌آهنِ ضعیف» وارد زمین مسابقه شدند و حریف را دست کم گرفته بودند.

پیشکسوت استقلال ادامه داد:

مشابه اتفاقی که برای استقلال مجیدی افتاد در ذوب‌آهن برای ما پیش آمد. بعد از بردی که مقابل الهلال جلوی چشم هوادارانش در عربستان داشتیم با غرور زیادی وارد ایران شدیم. در تهران مستقر شدیم و سه روز بعد به مصاف پرسپولیس رفتیم با وجود اینکه تیم خوبی بودیم به سرخ‌پوشان بازی را واگذار کردیم و شادابی همیشگی را نداشتیم.

خیری پیرامون کادرفنی استقلال تصریح کرد:

فرهاد مجیدی در کنار خودش باید یک مشاور خوب داشته باشد. قبول دارم مجیدی از نظر فنی سرمربی بسیار خوبی است؛ اما به یک تئوریسین تاکتیکی که آنالیز بازی‌اش قوی باشد، نیاز دارد. برای مثال در سپاهان مرزبان کنار محرم نویدکیا حضور دارد یا امیر قلعه‌نویی که همواره یک دستیار قوی دارد و خودش بیشتر امورات فنی را مدیریت می‌کند. با توجه به مسائلی که گفتم کسی باید کنار فرهاد مجیدی باشد که تجربه‌اش در زمینه لیگ برتر کمتر از مجیدی نباشد. افرادی مانند مجید صالح در فوتبال ما زیاد هستند، اما گمنام هستند و مانند صالح در میان مربیان شناخته شده نیستند.

وی درباره عملکرد استقلال در دربی تصریح کرد:

استقلال با اصلاح سیستم دفاعی‌اش و ارائه بازی منطقی می‌تواند در دربی برنده باشد. اگر استقلال به دنبال بازی هجومی غیر منطقی و بی حساب‌و کتاب برود، بازنده دربی می‌شود. دربی شرایط خاص خودش دارد به جز یک ربع اول که تیم‌ها با احتیاط در زمین ظاهر می‌شوند به نظرم یکی از زیباترین دربی‌ها را شاهد خواهیم بود.

پیشکسوت استقلال در خصوص ضعف خطوط دفاعی آبی‌پوشان عنوان کرد:

دفاع‌های میانی استقلال کمی جوان هستند و این عاملی است برای اینکه کمی اشتباهات فردی در مواقع حساس بالا برود. محمد حسین مرادمند مدافع بسیار خوبی است، اما به تجربه بیشتری نیاز دارد. به نظرم استقلال فعلاً باید به مدافعانش فرصت بدهد تا از نظر تجربی پخته‌تر شوند و به آسانی اجازه خروج آن‌ها را ندهد. شما نگاهی به تیم پرسپولیس بیندازید سید جلال حسینی حتی در نیمکت حفظ می‌شود، چرا؟ چون با استفاده از تجربه‌اش به تیم کمک می‌کند. اگر سید جلال گلزنی می‌کند و عملکرد خوبی دارد به واسطه تجربه‌اش است.

شاهین خیری با اشاره به نفطه ضعف پرسپولیس گفت:

با توجه به اینکه مدافعان کناری پرسپولیس نفوذ می‌کنند، فرهاد مجیدی باید از این مسئله بهره ببرد. سرعت ارسلان مطهری و مهدی قایدی می‌تواند برگ برنده استقلال باشد. بهتر است که خیلی بر روی ارسال از کناره‌ها تمرکز نکنند.