شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه
آخرین خبرها از سرزمین‌های اشغالی

حمله با ۱۶۰ جنگنده و ۴۵۰ موشک/ ۱۰۹ شهید در غزه ازجمله ۲۸ کودک/ نتنیاهو: به حمله ادامه می‌دهیم/ نگرانی از وقوع جنگ داخلی

کدخبر: 412134
ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد از روز گذشته تاکنون از ۱۶۰جنگنده و ۴۵۰ موشک برای بمباران نوار غزه استفاده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ شمار شهدای تجاوز ادامه دار اسرائیل به نوار غزه به ۱۰۹ شهید  از جمله ۲۸ کودک و ۱۵ زن افزایش یافت.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: شمار زخمی شدگان حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز به ۶۲۱ مجروح افزایش یافته است.

نوار غزه از شامگاه دوشنبه هفته جاری صحنه تشدید اوضاع نظامی بین مقاومت اسلامی و ارتش رژیم صهیونیستی است. ارتش رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) اعلام کرد که از روز گذشته تاکنون از ۱۶۰جنگنده برای بمباران نوار غزه استفاده شده است.

 ارتش اسرائیل افزود: از روز گذشته ۱۶۰ جنگنده در آن واحد و ظرف ۴۰ دقیقه  ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در نوار غزه شلیک کردند.

 نگرانی از وقوع جنگ داخلی با گسترش دامنه درگیری‌ها در شهرهای اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه اعلام کردند: پلیس اسرائیل و نیروهای گارد مرزی این رژیم در امر جلوگیری از گسترش دایره درگیری ها در شهرهای اراضی سال ۱۹۴۸ میلادی ناکام ماندند و در این درگیری ها حوادث خشونت باری رخ داده است که شمار زیادی ازافراد نیز در آن زخمی شده اند.

sLM9mvzEKDMD

به گزارش خبرگزاری معا شهر لاد صحنه خشونت آمیزترین درگیری هاست و در جریان آن دو نفر هدف گلوله قرار گرفتند و یک معبد یهودی آتش زده شد.

براساس این گزارش، در این شهر همچنین به یک خودرروی اسرائیلی که پرچم اسرائیل روی آن نصب شده بود و سروده های ضد عرب در خیابان ها پخش می کرد، تیراندازی شد.

نیمه های شب نیز شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عناصر یهودی که نقاب به چهره داشتند و لباس های سیاهی برتن کرده بود، مغازه های شهروندان فلسطینی را در شهر لاد آتش زدند و دهها شهروند افراطی نیز به اموال فلسطینی ها حمله کردند.

در ام الفحم پللیس اسراییل اعلام کرد که برای محافظت از یهودیانی که هدف پرتاب سنگ قرار گرفتند، مداخله کرده است.

شهر حیفا و راس العین نیز صحنه تظاهراتی بود که در جریان آن فلسطینی ها خودروهای اسرائیلی ها را به آتش کشیدند.

در مقابل، گروههای یهودی افراطی برای حمله به اعراب و کشتن آنها در خیابان ها، در فضای مجازی گروههایی را تشکیل دادند.

در بیت یام نیز پلیس اسرائیل اعلام کرد که ۱۷ یهودی مسلح را که به دنبال اجرای حملاتی علیه اعراب بودند،دستگیر کرده است.

در یافا نیز یک سرباز اسرائیلی با سنگ هدف قرار گرفت که منجر به شکستن جمجمه و خون ریزی مغزی شد و حالش نیز وخیم گزارش شده است.

در شهر جنوبی النقب نیز یک خودروی اسرائیلی هدف تیراندازی قرار گرفت و به سمت خودروهای دیگر نیز سنگ پرتاب شد که باعث زخمی شدن یک زن اسرائیلی شد.

هشدار مقامات صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ داخلی

در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که نیروهای ارتش این رژیم در حال حاضر در دو جبهه درر حال نبرد هستند که این دو جبهه نوار غزه و شهرهای اسرائیل هستند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار داد و مقامات اسرائیلی را به کمک برای آرام کردن اوضاع دعوت کرد.

به نقل از آرتی، وی با تاکید بر اینکه این موضوع به عدم کشیده شدن منطقه به جنگ داخلی کمک خواهد کرد، در گفتگوهای خود با بیش از چهل نفر از روسای شوراهای منطقه ای تاکید کرد که رهبران محلی باید در امر آرام کردن اوضاع کمک کنند.

وی تاکید کرد: اکنون وقت مناسبی برای آرام کردن اوضاع منطقه و انجام فعالیت هایی برای آگاهی بخشی بین یهودیان و اعراب است تا به سمت جنگ داخلی نرویم.

نتانیاهو: حملات به غزه ادامه خواهد یافت

«بنیامین نتانیاهو» رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حملات نظامی به باریکه غزه تا بازگشت امنیت و آرامش در سرزمین های اشغالی ادامه خواهد یافت.

به گزارش اقتصدنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای ارتش این رژیم اکنون در دو جبهه «باریکه غزه» و «شهرهای اسرائیل» درگیر جنگ هستند.

در همین حال . هیدا زیلبرمن سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز گفت: نیروهای ارتش اسرائیل وارد غزه نشده اند اما به ما دستور داده شده که آماده باشیم. او گفت که تا کنون 1800 راکت از غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده که 430 راکت اصابت کرده است.

نتانیاهو در ادامه حرفهایش گفت که جبهه جنگ نخست باریکه غزه است و حملات به این منطقه با قدرت ادامه خواهد یافت.

نتانیاهو افزود: همان گونه که پیشتر نیز اعلام کردم کاری خواهیم کرد که حماس و گروه‌های دیگر فلسطینی هزینه های سنگینی را متحمل شوند و این کار را انجام خواهیم داد و با قدرت به آن ادامه می دهیم.

رئیس رژیم صهیونیستی اضافه کرد که هنوز حرف پایانی زده نشده است و عملیات نظامی مادام که نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.

وی افزود که جبهه دوم جنگ در شهرهای اسرائیل است و من امروز گفتم و تکرار می کنم که ما به منظور برقراری نظم و آرامش در شهرهای اسرائیل از حملات ارتش، پلیس و دیگر دستگاه های امنیتی کاملاً پشتیبانی می کنیم.

نتانیاهو ادامه داد که به پلیس و نیروهای امنیتی برای مقابله با ناآرامی های داخلی در شهرهای اسرائیل اختیارهای ویژه داده شده است.

سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز حملات گسترده زمینی و هوایی نظامیان صهیونیست به باریکه غزه ایراد شد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۱۰۹ نفر از جمله ۲۸ کودک و ۱۵ زن رسیده است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین شمار زخمی های حملات هوایی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را ۵۸۰ نفر اعلام کرد.

l01xxyfnnS3Q

هواپیماهای رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب و بامداد جمعه به شدت مناطق شمالی و جنوبی غزه را بمباران کردند. همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق هم مرز با فلسطین اشغالی را نیز هدف قرار دادند.

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه را نشان از درماندگی این رژیم در مقابل حملات موشکی مقاومت فلسطین عنوان کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین طی روزها اخیر با هزاران موشک مناطق گسترده ای در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

پیش تر گردان های عزالدین قسام فرودگاه «رامون» رژیم صهیونیستی واقع در جنوب فلسطین اشغالی در ۲۲ کیلومتری غزه ظهر امروز با موشک عیاش ۲۵۰ مورد هدف قرار داده بودند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی دیروز پس از موشک باران فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو آن را ناامن اعلام کرده و از هواپیماهای در حال عزیمت به آن خواست تا در فرودگاه رامون فرود آیند.

مقاومت شب گذشته نزدیک به ۵۰۰ راکت و موشک تنها به سمت دو شهر عسقلان و تل آویو شلیک کرد که در این حملات تاکنون ۵ اسرائیلی به هلاکت رسیده است و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

Vz0WMqcvz7a8