شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#فلسطین#قبال#وزیر خارجه#ونزوئلا

وزیر خارجه ونزوئلا:

سازمان‌ملل باید در قبال فلسطین اقدام فوری انجام دهد

سازمان‌ملل باید در قبال فلسطین اقدام فوری انجام دهد

وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی اعلام کرد: سازمان‌ملل باید در قبال فلسطین اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «خورخه آریاسا» (Jorge Arreaza) وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری حمایت کاراکاس از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کرد.

در پیام توییتری وزیر خارجه ونزوئلا در این باره آمده است: جامعه جهانی نباید جنایت علیه مردم فلسطین را بپذیرد. سازمان ملل متحد باید اقدام فوری را به انجام برساند.

«خورخه آریاسا» در این باره اضافه کرد: این موضوع به سود یا زیان یک هدف، مذهب یا ایدئولوژی نیست؛ این موضوعی انسانی است. چنین کاری کاملاً غیر قابل قبول است.

سازمان‌ملل باید در قبال فلسطین اقدام فوری انجام دهد

«ژای جون» فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه شامگاه چهارشنبه با ابراز «نگرانی عمیق» نسبت به تشدید درگیریها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، از تمام طرف‌ها خواست تا برای جلوگیری از تلفات بیشتر خویشتنداری خود را حفظ کنند.

طبق بیانیه وزارت خارجه چین، «ژای جون» در دیدار با فرستادگان سیاسی کشورهای عربی و نماینده اتحادیه عرب در چین گفت که پکن به اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل جهت اقدام در مورد وضعیت در قدس اشغالی ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز «هووآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری از اسرائیل خواست که در خصوص تنش‌ها و بحران در قدس اشغالی، خویشتن‌داری نشان دهد و آرامش را به مسجدالاقصی بازگرداند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت که پکن تمایل دارد نقش سازنده‌ای در احیای مذاکرات سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل و طرف‌های مرتبط ایفا کند.