شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#کمیسیون اقتصادی

افزایش شکاف طبقاتی کشور محصول سوء مدیریت و توزیع رانت است


افزایش شکاف طبقاتی کشور محصول سوء مدیریت و توزیع رانت است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ضریب جینی در کشور گفت: بخشی از اختلاف طبقاتی که در جامعه ما ایجاد شده از بی عرضگی برخی مسئولان و توزیع رانت و دخالت دست‌های کثیف و مرموز در اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش ضریب جینی و فاصله فقیر و غنی در کشور گفت: بخشی از اختلاف طبقاتی که در جامعه ما ایجاد شده از بی عرضگی برخی مسئولان و توزیع رانت و دخالت دست های کثیف و مرموز در اقتصاد است.

وی درمورد نقش مجلس در رفع اختلاف طبقاتی با تذکر این نکته که مجلس امکان دخالت ندارد گفت: مجلس باید بر نظارت خود پافشاری کند که البته ما به مردم حق می دهیم چون اگر نظارت های مجلس قوی تر بود خیلی از اتفاقات در این سالها نمی افتاد.
 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نقش دلالان و سوداگران و حقوق های نجومی و بدون مبنا را در افزایش شکاف و فاصله طبقاتی خیلی پررنگ و جدی دانست و افزود: یک عده فقط دنبال رانت و قاچاق کالا و ارز هستند که فسادزایی می کنند و باید جلوی این ها را گرفت.

این نماینده مجلس بخشی از تورم را ناشی از تحریم ها دانست و در عین حال متذکر شد: ما در داخل کشورمان مواهب الهی و ظرفیت های بالقوه بسیار زیادی داریم اما چرا از کسانی که درآمد و ثروت فراوانی دارند مالیاتی گرفته نمی شود؟!

*کاهش فاصله طبقاتی روحیه انقلابی می خواهد

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه دولتها باید برای کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی تلاش کنند گفت: این دولتها هستند که باید با تدابیر دقیق و رعایت انصاف و وجدان کاری و انقلابی این فاصله ها را کم و از قشر مستضعف و متوسط جامعه حمایت کنند که ما شاهد چنین روحیه ای نیستیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح برخی قوانین را نیز در کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی موثر دانست و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/