شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزن
معرفی محصولات دفاعی|

جنگنده «اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران

جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷»، با وزن ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم، قابلیت شلیک بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی را دارد.
خبرگزاری میزان - صنعت دفاعی ایران در حوزه هوایی، زیر سایه تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم آمریکا  در بومی سازی انواع جنگنده گام‌های بلند و افتخارآمیزی برداشته است.

صنعت دفاعی ایران، امروز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، انواع جنگنده‌های بمب‌افکن، ترابری، شناسایی، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی را تولید و این محصولات دفاعی به نیروهای مسلح الحاق شده است، رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صحنه رونمایی از این تجهیزات بوده است.
 
جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی
تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مهمات و بمب‌های جدید منطبق با فناوری روز دنیا، دست بالای قدرت دفاعی ایران در تحکیم حصار امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، جنگنده‌های «اف ۷»، یکی از این محصولات دفاعی تجهیز شده با بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی هستند.
 
چهره جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف۷» با برخورداری از موتور توربوجت، ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و مهندسی معکوس شده جنگنده‌های کلاس «میگ» است، این جنگنده در حوزه آموزش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

امیر مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد محصولات دفاعی نهاجا، گفت‌وگویی با میزان داشت.

 

میزان: با توجه به اقتدار دفاعی و امنیتی ایران اسلامی که سد بازدارنده‌ای مقابل تهدیدات دشمن ایجاد کرده است، ابتدا مایلم هستم دربارهٔ عملکرد نیروی هوایی ارتش در حوزه تولید محصولات دفاعی توضیح بفرمایید؟
 
 
هادیان تصریح کرذ: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست حاکم بر نظام در بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در مباحث دفاعی کشور با هدف قطع وابستگی به خارج و نگاه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخل کشور، عملکرد بسیار خوبی داشته است.
 
جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی
وی افزود: بخشی از دستاوردهای حوزه دفاعی در بدنه نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه در نمایشگاه‌های مختلف به سمع و نظر مردم می‌رسد، امروز نظام جمهوری اسلامی در بحث تولید محصولات دفاعی در لبه فناوری قرار دارد، این فناوری در دنیا بالاترین طبقه‌بندی را دارد و معمولاً های‌تک‌ترین تکنولوژی را برخوردارند.
 

هادیان اظهار داشت: با برخورداری از جوانان متخصص و نخبگان سطح ارتش و به ویژه در نیروی هوایی ارتش، جهاد خودکفایی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در فضای تعاملی فعال هستند و با محوریت وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» در حوزه صنایع دفاعی، وضعیت مطلوب و ارزشمندی داریم.
 
امیر سیاوش مشیری هم در گفت‌وگویی با میزان، به نقش زیربنایی دفاع مقدس در تبدیل ایران به قدرت منطقه و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی، اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند: «جنگ برای ما نعمت است»، الآن این جمله تاریخی را درک می‌کنیم.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خرید «میگ ۲۹» از کشور روسیه در گذشته، تصریح کرد: میگ ۲۹ اورهال شده در ایران برخلاف دنیا حتی روسیه قابلیت سوخت‌گیری هوایی را دارد.
 
جنگنده«اف-۷»؛ عقاب ۹ تُنی آسمان اقتدار دفاعی ایران/ اف-۷؛ با قدرت شلیک بمب‌های هوشمند، و راکت‌های بومی
پرواز «اف۱۴» روی ریل نهضت قطعه‌سازی
مشیری با تأکید بر اینکه ایران و آمریکا در دنیا از جمله کشورهای دارای جنگنده «اف ۱۴» بودند، اضافه کرد: در آمریکا بیش از یک دهه است که این جنگنده زمین گیر شده است، ولی اف ۱۴ هنوز در ایران پرواز می‌کند، ما کمر همت را ساخت نهضت قطعه‌سازی بسته‌ایم.
 
تجهیز جنگنده «اف ۵» به سامانه جنگ الکترونیک
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اورهال جنگنده «اف ۷» اشاره کرد و از مجهز شدن جنگنده «اف پنج» به سیستم جنگ الکترونیک خبر داد و اظهار داشت: این جنگنده امروز در ایران از قابلیت سوخت‌گیری هوایی برخوردار است.