شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دربی

دربی منطق ندارد و بیش تر احساس بر آن حاکم می شود !

مسعود اقبالی : پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد اما دربی منطق ندارد

مسعود اقبالی : پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد اما دربی منطق ندارد

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال ایران معتقد است که پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد اما دربی منطق ندارد و بیش‌تر احساسات در آن حکم فرما می شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کارشناس فوتبال ایران معتقد است در تقابل استقلال و پرسپولیس برای دربی، پرسپولیس در شرایط بهتری است.

مسعود اقبالی درباره برگزاری دربی روز جمعه در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر گفت:

این دربی نیز مثل هر دربی دیگر یک جنگ دوطرفه، پر تنش، پرخاشگر، درگیرانه و بدون هدف خواهد بود. فوتبال ایران از نظر تکنیکی و روانی مشکلات عدیده‌ای دارد. قبل از هر چیز بازیکنان باید از نظر روانی تربیت شده باشند. همانطور که در حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان دیدید درگیری بعد از بازی یا حتی حین بازی در جریان فوتبال ما زیاد است. مشکلاتی که اکثرا به مسائل مالی و یا اتفاقات بیرون از زمین مربوط می‌شود. جالب اینجاست که برخی از همین بازیکنان قرار است برای بازی‌های تیم ملی در یک گروه جمع شوند، آن‌ وقت چطور می‌خواهند به اتحاد و همبستگی برسند؟!

اقبالی در واکنش به این ادعای برخی پیشکسوتان و اعضای کادر فنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که گفته‌اند بازیکنان فرصت ریکاوری و استراحت بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نداشتند، گفت:

این ادعاها صرفا خوراک رسانه‌ای شدن است و بهانه‌ای بیش نیست. ریکاوری یعنی نهایتا ۳ روز استراحت برای اینکه بازیکنان از لحاظ فیزیکی و روانی به آرامش برسند. در ایران به دلیل اینکه فوتبال غیر حرفه‌ای داریم اینگونه است.

کارشناس فوتبال ایران عنوان کرد:

برنامه‌های سازمان لیگ برای بازی‌های لیگ برتر هیچ مشکلی نداشت و این مسئله مربوط به باشگاه‌های آماتور است. در باشگاه‌های حرفه‌ای ۳ روز استراحت برای ریکاوری کافی است. ما باید مثل کشور‌های اروپایی که فوتبال حرفه‌ای دارند برای چنین مواقعی تیم دوم داشته باشیم. وجود یک سیستم ذخیره پشت تیم باعث می‌شود در شرایط حساس و خاص از بازیکنان به صورت چرخشی استفاده شود.

اقبالی با اشاره به اینکه دربی با سایر بازی‌های لیگ برتر متفاوت است تصریح کرد:

دربی منطق ندارد و بیشتر جنبه احساسی و عاطفی دارد. اگر فوتبال تهاجمی ارائه دهند گل‌ زده می‌شود و بازی برنده خواهد داشت، اما اگر محافظه‌کارانه بازی کنند کار به تساوی ۰-۰ یا ۱-۱ کشیده می‌شود.

اقبالی در پاسخ به این سوال که احتمال پیروزی کدام تیم بیشتر است گفت:

تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خوب عمل کرد. استقلال علی‌رغم اینکه توانست صدرنشین صعود کند، اما شرایط خوبی نداشت و خوب بازی نکرد. به نظرم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فولاد از همه بهتر بود اما در گروه سختی قرار داشت و نتوانست صعود کند. با توجه به شرایطی که پرسپولیس در این مدت داشته به نظرم این تیم از لحاظ روحی روانی آماده‌تر است و اگر منطق در فوتبال باشد، پرسپولیس می‌برد.

کارشناس فوتبال کشورمان با گلایه از کادر فنی استقلال افزود:

استقلال تیم جوانی است و نیاز به افراد باتجربه برای منسجم کردن گروه دارد. انتخاب یک فرد به عنوانن کاپیتان شاخصه‌های زیادی دارد. سن و تجربه از بدیهی‌ترین مشخصه یک کاپیتان است؛ که با انتخاب مهدی قائی این ملاک رعایت نشد.

اقبالی با اشاره به اینکه اولین دربی ۱۴۰۰ بدون تماشاگر برگزار می‌شود افزود:

حضور تماشاگران بر روی بازی تاثیر زیادی دارد. حالا که قرار است به دلیل شیوع ویروس کرونا این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود قطعا بر روی عملکرد بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت.