به گزارش برنا، رئیس جمهور کرواسی با ارسال پیام تبریکی برای دکتر عزیز حسنوویچ مفتی اعظم کرواسی تاکید کرد که عید فطر، جشن بزرگ فداکاری و خودسازی انسان است.
در پیام زوران میلانوویچ آمده است: به تمام مسلمانان و هموطنان خود عید سعید فطر را صمیمانه تبریک می گویم. باشد که این جشن بزرگ فداکاری و پرهیز، زندگی مسالمت آمیز مذهبی و جمعی را برای همه ما و شما به ارمغان بیاورد.
وی ابراز امیدواری کرده است که عید سعید فطر "مشوقی برای ارتقای درک متقابل، گفتگو و تحمل به نفع همگان و کرواسی باشد."

در پیام تبریک نخست وزیر کرواسی به رئیس مشیخت اسلامی کرواسی هم آمده است: «من به نمایندگی از دولت و شخصاً، صمیمانه به شما و همه مسلمانان این عید بزرگ را تبریک می گویم. امیدوارم این عید برای همگان صلح، امید و انسجام خانوادگی و اجتماعی را به ویژه در این اوقات دشوار به ارمغان بیاورد.
آندره پلنکوویچ افزوده است: دولت کرواسی مانند همیشه روابط خوب و با کیفیت خود را با جامعه اسلامی در کرواسی ادامه خواهد داد. من اطمینان دارم که گفتگوی مداوم، احترام و درک متقابل ما؛ به همکاری بهتر به نفع جامعه و کشورمان کمک خواهد کرد.

همچنین یوسیپ بوزانیچ کاردینال اسقف اعظم زاگرب هم، عید سعید فطر را به مفتی به عنوان رئیس جامعه اسلامی کرواسی و تمامی مومنان به دین اسلام تبریک گفت و برای آنها سلامتی و سعادت آرزو کرد.