شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورزشگاه

مطهری: اظهارنظر تا بی نهایت آزاد است /ورود بانوان به ورزشگاه غیر از شنا و کشتی مشکلی ندارد

کدخبر: 411976
اقتصادنیوز : علی مطهری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه حتی ضدانقلاب، طرفداران رژیم گذشته، منافقین و خبرنگاران بی بی سی باید حرف خود را بزنند. خط قرمز ما ایجاد آشوب و بلوا است ولی اظهارنظر تا بی نهایت آزاد است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی مطهری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در آستانه انتخابات در شرایط ویژه ای هستیم، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد و در رفع سریعتر تحریم ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و بر بهبود معیشت مردم اثرگذار خواهد بود؛ پس مردم فکر نکنند شرکت یا عدم شرکت تفاوتی نخواهد داشت. شاید ما به همه خواسته های خود نرسیم اما می توانیم به هفتاد تا هشتاد درصد خواسته های خود برسیم.

وی درباره رایزنی با اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات، گفت: من به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام و سازوکار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان شامل من نمی شود. من هم هیچ اقدامی برای تطبیق با این سازوکار نکرده ام، اما اینکه در آینده چه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد. باید سایر کاندیداها به کسی که رای بیشتری دارد کمک کنند تا نفر رقیب رای نیاورد؛ البته تا الان قصدی برای کناره گیری ندارم.

این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این پرسش که در صورت رد صلاحیت چه می کنید، تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق نیفتد و شورای نگهبان تغییری در رویه خود بدهد و اظهارنظر را دلیلی برای عدم التزام به نظام و ولایت محسوب نکند. رهبری بارها فرموده اند ممکن است کسی نظر مخالف من داشته باشد ولی باید او حرفش را بزند. شورای نگهبان هم نباید کاسه داغ تر از آش شود و طبق قانون اساسی و فرمایش رهبری عمل کند. در نهایت ما هم باید تابع قانون باشیم و کاری هم از دست ما برنمی آید و در صورت ردصلاحیت باید در خانه بنشینیم.

وی در ادامه درباره امکان تحقق مطالبات زنان، چنین ابراز عقیده کرد: در حوزه زنان مشکل اساسی نداریم. ورود بانوان به ورزشگاه ورزشی غیر شنا و کشتی مشکلی ندارد و قابل حل است. با تمهیداتی امکان ورود به ورزشگاه وجود دارد. هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است. زنان با حفظ پوشش خود می توانند دوچرخه سورای کنند. نباید مسایل زنان را بی جهت بزرگ کنیم. حجاب مشکل اساسی ما نیست. اکثریت مردم بر اساس اعتقاد خود حجاب را رعایت می کنند. عده ای هم حجاب را به صورت نسبی رعایت می کنند که حکومت هم کاری با آنها ندارد. نباید به این مسایل دامن بزنیم.

وی درباره تصمیم علی لاریجانی برای حضور در انتخابات گفت: بیست روز است با وی صحبتی نکرده ام و از تصمیم وی اطلاعی ندارم. من هم بدون اطلاعات وی وارد انتخابات شده ام و ورود یا عدم حضور لاریجانی تاثیری در تصمیم من ندارد.

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا کابینه خود را انتخاب کرده است، اظهار کرد: معتقدم کابینه باید شامل افراد باتجربه، متخصص و باتقوا باشد. باید بگردیم اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت مشارکت داشته باشند. کار زشتی است که یک گروه افراد گروه دیگر را بیرون می کنند. بعضی از افراد که کاندیدا شده اند را برای معاون اول مناسب می دانم. من معتقد به دولت ائتلافی هستم و تعصب گروهی ندارم. هر کسی قول دهد وزیر اهل سنت یا زن انتخاب می کند، کار اشتباهی کرده است. باید دنبال افراد اصلح گشت چه از میان بانوان و چه اهل سنت. اگر یک مرد و زن در شرایط برابری بودند، زن را باید انتخاب کنیم. اگر شرایط شیعه و سنی برابر بود، اهل سنت را انتخاب کنیم.

وی در پایان درباره رویکرد خود نسبت به فضای مجازی چنین ابراز عقیده کرد: فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای ما است که البته آسیب هم دارد که باید از فرصت آن استفاده کرده و با اسیب آنها مقابله کنیم. به شدت با فیلترینگ فضای مجازی برای مقابله با اظهارنظرها مخالفم. همه حتی ضدانقلاب و طرفداران رژیم گذشته و منافقین و خبرنگاران بی بی سی باید حرف خود را بزنند. خط قرمز ما ایجاد آشوب و بلوا است ولی اظهارنظر تا بی نهایت آزاد است.