به گزارش برنا، متن اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

امسال شوال ما توام به روزهایی است که در آن انتخابات 1400 است. انشاالله انتخابات، خوب برگزار شود. اخلاق در انتخابات مهم است زیرا همه کشورها انتخابات دارند. انتخابات پرشور و سالم و توام با اخلاق اسلامی مهم است؛ گدایی کردن رای بدترین کار است.

مسئولیت ریاست جمهوری هر لحظه هزار مشکل دارد مخصوصا اگر رقبا امکانات زیادی در مشت خود داشته باشند. حتی اگر مردم بیایند ته آن به یک کلمه برمی گردد و اینکه نامزدها متنوع باشند. اگر کاندیداها متنوع نباشند شکوه را انتخابات گرفتید.

در سه سال و نیم گذشته همه دنیا، ما را محاصره کردند و همه تسلیم شدند. بگوییم جنایتکار ترامپ بود و نترسیم، می گویند این عیب ندارد. برخی می گویند اگر بگوییم ترامپ جنایتکار بود چه طور به دولت فحاشی کنیم واقعیت ها را همه جا بگوییم. بمب اقتصادی بر سر مردم فرود آمد. آدرس غلط به مردم ندهید خدا و تاریخ از شما نمی گذرد. بگوییم از کجا بمب اقتصادی بر سر مردم فرود آمد.

قول هایی که به مردم دادیم را عمل کردیم و 7 منطقه آزاد به تصویب رسید، امروز خوشحالیم که به تعداد مناطق آزاد ما اضافه شده و این اقدام برای پیشرفت کشور و ارتباط ما با کشورهای همسایه و جاذبه های گردشگری مفید بوده و پس از این اتفاقات شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود. در این ماه های اخیر شاهد 4 افتتاح بودیم و این دستاورد خوبی است.

مناطق آزاد ما از نظر بانکی و مراکز دپو باید تقویت شود و به جاده های اصلی به راحتی متصل شوند تا شرایط برای ورود سرمایه بیش از پیش آماده شود. من بسیار خوشحالم که در روز مبارک عید فطر افتتاح های خوبی را شاهد بودیم.