به گزارش برنا به نقل از روزنامه اسرائیلی هآرتص، نمایدگان کنگره می گویند که برنامه ها برای تخریب خانه های "البوستان" و بیرون راندن فلسطینی ها از "شیخ جراح"، جایی که شهرک نشینان اسرائیلی مدعی مالیکت زمین های آنجا هستند، نقض قوانین بین المللی است.

دموکرات های مجلس نمایندگان در این نامه از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستند ضمن محکومیت وقایع "شیخ جراح"، برای جلوگیری از اخراج فلسطینیان از خانه هایشان در زمین های مورد ادعای شهرک نشینان یهودی در بیت المقدس، بر اسرائیل فشار دیپلماتیک وارد کند.

در نامه ای که توسط «مری نیومن» و «مارک پوکان» دو نماینده مجلس نمایندگان علنی شد، آمده است که "برنامه های اسرائیل برای تخریب خانه های فلسطینیان در "البوستان" و اخراج فلسطینیان از خانه هایشان در "شیخ جراح" نقض آشکار "کنوانسیون چهارم ژنو"(کنوانسیونی با تأکید بر حمایت از غیرنظامیان به‌طور خاص) است.

خشونت ها در شیخ جراح در پی درگیری میان دهها نفر از ساکنان فلسطینی محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی صورت گرفته است که سالها که در میان تلاش های شدید گروههای مستقر در راستای شهرک سازی که ادعا می کنند که این زمین متعلق به یهودیان بوده است، با اخراج احتمالی روبرو شده اند.

این گروه از نمایندگان دموکرات که مخالف تخریب خانه های فلسطینیان در بیت المقدس شرقی هستند از دولت «جو بایدن» خواسته اند با ارسال قوی ترین پیام دیپلماتیک به اسرائیل، از آن بخواهند دست از برنامه های خود بردارد.

نمایندگان مجلس همچنین خواستار رسیدگی سریع به درخواست های پیشین کنگره شدند مبنی اینکه آیا تخریب خانه های اسرائیل با استفاده از سلاح های آمریکایی قانون کنترل صادرات اسلحه را نقض می کند یا خیر.

آنها در عین حال افزودند که سفارت آمریکا در اسرائیل باید "ناظرانی را برای مستند کردن آوارگی فلسطینی ها توسط اسرائیل، از جمله جزئیات مربوط به واحدهای نظامی درگیر در این عملیات ها و استفاده از هرگونه سلاح آمریکایی برای نظارت و پاسخگویی گسیل کند.

ژلینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خشونت های اخیر صهیونیست ها گفت: «ما به شدت نگران تخلیه احتمالی خانه های فلسطینی هستیم که بسیاری از آنها نسلها در آن خانه ها زندگی می کنند. همانگونه که بارها گفته ایم  بسیار مهم است که مانع اقدامات یک جانبه ای که باعث تشدید تنش ها می شود، شویم؛ اقداماتی از جمله اخراج فلسطینیان از منازلشان، شهرک سازی و تخریب خانه ها».