شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#عید فطر

اقامه نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی در دانشگاه تهران

نماز عید سعیدفطر امسال در تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز دانشگاه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اقامه شد.

اقامه نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی در دانشگاه تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پایان هر عبادتی، عیدی است که برازنده آن عبادت است و رمضان در ایستگاه فطر به بار می نشیند و بال می گشاید. رمضان، فصل وصل است و فطر ضیافتگاه وصال.

اگر پایان نماز، سلام است و پایان حج؛ قربان و پایان هفته جمعه، پایان رمضان عید فطر است عیدی که در آن گوهر آبدیده انسان را سرشته می دارند و در خاک او بذر توحید می کارند.

فطر شادمانه ترین عید اسلام است و چون قافیه، در پایان بیت پرستش می نشیند. رجب و شعبان، شصت روزِ استقبالند برای رمضان و فطر به تنهایی از عهده بدرقه آن ماه خوب خدا برمی آید.

در روز عید سعید فطر، انسان با خواندن نماز پرشکوه عید، چه معبود و ولی نعمت واقعی خویش نزدیک تر می شود. بندگان مؤمن و پرهیزکار خداوند با برآمدنِ اولین اشعه های زیبای خورشید، مهیّای برگزاری نماز پرشکوه عید می شوند. شکوه و عظمت نماز عید دل های مؤمنان را جلا می بخشد و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل می سازد.

دفتر رهبر معظم انقلاب چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

در متن اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند برابر گزارش‌های رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) محرز شده و به آن حکم کرده‌اند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.

بنا به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر اساس طرح مدیریت هوشمند می بایست در شهرهای زرد و آبی نماز را در مکان‌های مسقف برگزار کرد و در شهرهای نارنجی و قرمز نیز نماز باید در فضای باز برگزار شود.

تهران نیز در شهرهای نارنجی  قرار دارد و از این رو این آیین عبادی با حضور پرشور نمازگزاران راس ساعت هفت و نیم صبح در فضای باز دانشگاه تهران برگزار شد و پیرو دستورالعمل‌های بهداشتی، برای شرکت در نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن زیرانداز، سجاده و مهر شخصی الزامی بود.

 نمازگزاران بعد از اقامه نماز  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به سمت میدان فلسطین راهپیمای می کنند امروز همچنین قرار است خالد قدمی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این مراسم سخنرانی کند.

پیشتر حجت الاسلام علی نوری معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از برگزاری نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستوالعمل بهداشتی در سراسر کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبرداده بود.

حجت الاسلام نوری روز یکشنبه و در آستانه عید سعید فطر گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۶۶ ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه چهارم اردیبهشت، نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز و نارنجی در فضای باز و در شهرهای زرد و آبی بر اساس طرح مدیریت هوشمند در مصلی‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، ستادهای نمازجمعه و ائمه جمعه سراسر کشور در برپایی نمازهای جمعه به خوبی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند، افزود: در این زمینه در صورت لزوم، مدیران دفاتر استانی در هماهنگی با ستاد کرونا استان با هدایت نماینده ولی فقیه تصمیمات مربوط به استان را خواهند گرفت.

همچنین اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران نیز روز چهارشنبه خبر داده بود که مناطق ۲۲ گانه پایتخت از سه روز پیش برای برگزاری نماز عید فطر اقدام کرده اند و علاوه بر آذین بندی شهر همه اقدامات لازم برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مساجد انجام شده است.