شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین

بنزین عادلانه توزیع نمیشود/ سهمیه‌بندی بنزین تغییر می‌کند؟

بنزین عادلانه توزیع نمیشود/ سهمیه‌بندی بنزین تغییر می‌کند؟
آبان ماه سال گذشته اعضای کمیسیون انرژی اعلام کردند که روند توزیع بنزین و سایر حامل‌های انرژی عادلانه نیست و با ارائه طرحی درخواست کردند که نحوه توزیع یارانه حامل‌های انرژی تغییر کند.

به گفته نمایندگان مجلس یازدهم سهمیه بنزین عادلانه توزیع نمی‌شود چرا که فقط به رانندگان تخصیص داده می‌شود و در اصل باید به تمامی افراد تخصیص داده شود یا اینکه با مصرف برق بیشتر، یارانه بیشتر نصیب پرمصرف‌ها می‌شود.

بر اساس این طرح افراد سهمیه مساوی از یارانه حامل‌های انرژی دریافت می‌کردند و اگر چیزی از سهمیه‌شان باقی ماند، می‌توانستند آن را از طریق بورس کالا بفروشند.

حالا هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم به تجارت‌نیوز می‌گوید: «این طرح به هیچ جایی نرسیده است و فعلا مسکوت است و در واقع از دستور کار مجلس خارج شده است»

عضو کمیسیون انرژی توضیح می‌دهد: «هر طرحی اول به عنوان یک ایده مطرح می‌شود و بعد از مطرح شدن در مجلس، اعلام وصول می‌شود، سپس در کمیسیون مربوطه، راجع به آن صحبت می‌شود. اگر در کمیسیون تصویب شد، ارجاع می‌شود و در نوبت اجرای سهم قرار می‌گیرد. این طرح اصلا در کمیسیون مطرح نشده است و راجع به آن اقدامی صورت نگرفته است.»

از آبان ماه ۹۸ که شورای عالی هماهنگی سران قوا تصمیم گرفت بنزین را سهمیه‌بندی و گران کند، سهمیه‌بندی سوخت تبدیل به یکی از مصوبه‌های بحث‌برانگیز شده است. تا حدی که حالا برخی کاندیداهای احتمالی مانند رامین مهمان‌پرست و پزشکیان هم درباره سهمیه سوخت اظهارنظرهای تبلیغاتی می‌کنند.

با این همه، بیگی‌نژاد می‌گوید: «تا به امروز در کمیسیون، هیچ صحبتی راجع به آن نشده است. چندین بار هم قرار شده که در دستور کار قرار بگیرد اما نگرفته است. علت این است که نمایندگان بنا ندارند تغییرات حامل‌های انرژی را در دستور کار بگذارند تا به آن فکر کنند یا اقدامی انجام دهند.»

این عضو کمیسیون انرژی تاکید می‌کند: «این طرح در شرایط کنونی حتی در اولویت‌های بررسی هم نیست.»

منبع : تجارت نیوز