شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مریخ

در گفتگوی گسترش نیوز با تحلیلگر بازارهای مالی مطرح شد:

ایلان ماسک آینده را در دست می‌گیرد؟/ با این ارز دیجیتال در مریخ خانه بخرید

شخصیت شوخ‌طبع و هشدارهای اخیر ایلان ماسک در خصوص احتیاط برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مخاطبان این شخصیت تأثیرگذار در فناوری را در برزخ قرار داده است.

اقتصاد ایلان ماسک آینده را در دست می‌گیرد؟/ با این ارز دیجیتال در مریخ خانه بخرید

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با توئیت‌هایش نوسانانی را در بازار رمزارزها ایجاد کرده است. به تازگی در خصوص سرمایه‌گذاری در رمز ارزها ۲ هشدار به سرمایه‌گذاران رمزارز داد. او در توئیت‌های خود گفته است، «ارزهای رمزنگاری شده امیدوارکننده هستند، اما لطفاً با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید! » همچنین در مصاحبه چند ماه پیش خود گفته بود، «واضح بگویم، مردم نباید پس‌انداز زندگی خود را در رمزارز سرمایه‌گذاری کنند. این غیرعاقلانه است.»

شوخی دوج کوین تکرار می‌شود؟

بعد از رشد دوج کوین شوخی دنیای رمزارزها جدی شد و این احتمال وجود دارد که خنده‌های ایلان ماسک مجدداً حقیقت یابند. او در گمانه‌زنی مدعی شده است که احتمالاً رمزارزها تبدیل به ارز آینده کره زمین شوند. البته برنامه کمدی اخیر او ضرر چند روزه‌ای به دوج کوین زد.

دوج کوین پر ریسک ترین رمزارز

به جرئت می‌توان چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیا را پر ریسک ترین ارز نیز نامید. زمانی که روی دوج کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید، ریسک از دست دادن تمام سرمایه را باید قبول کنید. این ارز دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارد و قیمت آن به همان راحتی که بالا رفت ممکن است پایین بیایید.

چرا ایلان ماسک شوخی دو دانشجو را جدی گرفت؟

به صورت کلی ایلان ماسک فرد شوخ‌طبعی است و شوخی را دوست دارد. او شوخی دو دانشجو را جدی کرد و همین شوخ‌طبعی ایلان ماسک، صدها نفر را در چند ماه اخیر میلیونر کرد.

ایلان ماسک پا در کفش سیاسیون می‌کند؟

در اقتصاد سیاسی دولت‌ها بسته‌های حمایتی به شهروندان می‌دهند. نکته جالب اینجا هست که به تازگی ایلان ماسک مدعی شده است که دوج کوین بسته حمایتی او هست.

اقتصاد مریخ در دستان ایلان ماسک

بحث مریخ و ایلان ماسک چند سالی که مطرح شده است و به تازگی اعلام کرده است، در آینده مارس کوین (MarsCoin) به وجود خواهد آمد. به گفته ایلان ماسک، دارایی دیجیتال فرازمینی در راه است.

او قصد دارد، اوایل سال ۲۰۲۴ اولین انسان را به سیاره مریخ بفرستد تا رویای خود را برای مسکونی سازی مریخ را به واقعیت تبدیل کند. حالا هم از پایه‌گذاری اقتصاد مریخ بر ارزهای دیجیتال صحبت می‌کند.

ارز مریخ چیست؟

کوینی به نام مارس کوین از سال ۲۰۱۴ وجود دارد و احتمالاً ایلان ماسک همانند دوج کوین قصد دارد، پدرخواندگی این کوین را نیز قبول کند. مارس کوین ارز اینترنتی هست که پرداخت‌های فوری و نزدیک به صفر را برای هر کس در جهان امکان‌پذیر می‌کند. مارس کوین یک شبکه پرداخت جهانی و منبع باز است.

مارس کوین به حمایت از زندگی در مریخ و سایر پروژه‌های مربوط به فضا برای ایجاد زندگی و رشد انسان‌ها در سیاره زمین اختصاص دارد. جالب بدانید، مهاجران برای انتقال کل بلاک چین مارس کوین به مریخ تنها به یک یو اس بی درایو نیاز دارند. تیم پشتیبان Marscoin هدف مشترک با ایلان ماسک دارند. هدف آنها تأمین بودجه برای استقرار انسان‌ها در مریخ است. در وب‌سایت این رمزارز تصویری از ایلان ماسک وجود دارد.

ایلان ماسک برای شرکت‌ها ارزش ایجاد نمی‌کند

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در بازار رمزارزها به صورت موقت شاهد هیجانات توسط افرادی مثل ایلان ماسک هستیم. ایلان ماسک یک فرد تاجر است و برای افزایش دارایی خود تلاش می‌کند. موضوع مورد توجه در خصوص رمزارزها صحبت‌های ایلان ماسک نیست. هر کوین یک شرکت دارد که ارزشی را ایجاد می‌کنند. باید بررسی شود که این شرکت‌ها تا چه اندازه مؤثر هستند و به مردم دنیا چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ باید نگاه ما به صندوق‌های سرمایه‌گذاری معتبری مثل گری اسکیل (GrayScale) باشد.

نام‌آورز

خرید کالای بدون پشتوانه ریسک بالا دارد

نام‌آور تأکید کرد: باید نگاه ما درست باشد تا سرمایه‌گذاری موفق داشته باشیم. اگر کسی نگاهش گروه‌ها و صندوق‌های معتبر نیست، در آینده گلایه نکند که ارز دیجیتال همانند بورس تهران شدند. زمانی که کالایی بدون پشتوانه را می‌خرید، احتمال سقوط را باید در نظر بگیرید.

مارس کوین جنبه زینتی دارد

وی افزود: دوج کوین و مارس کوین را باید با این نگاه بررسی کرد که چه نیازی از بشریت رفع می‌کند. بردن کوین به مریخ و رفع نیاز مبادلات در مریخ در حال حاضر چه اندازه مورد مصرف هست؟ دقیقاً مثل این هست که در سرزمینی خشک چتر بفروشیم. یک کار هیجان‌انگیز منجر به ایجاد ارزش نخواهد شد. تا به امروز پای چند نفر به مریخ رسیده است؟ ممکنه این کوین‌ها جنبه زینتی داشته باشند و در آینده مارس کوین را پولدارها در جیب خودشان بگذارند. در تحلیل نباید به اما و اگرها توجه کرد. تحلیلگر باید محاسبه کند که آیا خدمات پر استفاده‌ای عرضه می‌شود یا نه؟

این کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در پایان گفت: آینده رمزارزها به این حاشیه‌ها گره نخورده است، حاشیه‌ها برای منفعت افراد خاص شکل گرفته‌اند. آینده صنعت رمزارز در گرو فعالیت شرکت‌های هست. نوسانات لحظه‌ای جز ذات بازارهای مالی هست.