شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جان کری

جان کری منکر ارائه اطلاعات عملیات اسرائیل به ظریف شد

کدخبر: 411869
نماینده آمریکا در امور مربوط به تغییرات اقلیمی مدعی شد از عملیات رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه ایران صحبت نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «جان کری» فرستاده ویژه دولت آمریکا به ریاست جو بایدن در امور مربوط به تغییرات اقلیمی، در گفت‌وگو با سناتوری آمریکایی درباره فایل صوتی فاش شده از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، اظهاراتی مطرح کرده است.

«اسکات پری» عضو کنگره آمریکا، از جان کری پرسید: «وزیر امور خارجه ایران مدعی شده شما به او درباره بیش از ۲۰۰ عملیات اسرائیل در سوریه اطلاع داده‌اید، آیا شما در دوران حضور در وزارت خارجه از عملیات اسرائیل علیه گروهای مورد حمایت ایران در سوریه با او صحبت کرده‌اید؟»

کری در پاسخ به او گفت: «من هرگز چنین کاری انجام نداده‌ام.»

این مقام آمریکایی در واکنش به انگیزه وزیر خارجه کشورمان گفت: «چیزی که من درباره آن خواندم این بود که او سعی داشت خودش را از قدرت خارج نشان دهد.»

او در بخشی دیگر اعلام کرد نمی‌تواند درباره انگیزه ظریف از بیان چنین اظهارتی واکنشی داشته باشد و تاکید کرد در این باره با ظریف صحبتی نداشته است.

هفته گذشته اعلام شد به‌دنبال افشای فایل صوتی مصاحبه محمد جواد ظریف و مطالب مطرح شده در آن جان کری به‌منظور ارائه توضیحات و شهادت به مجلس نمایندگان آمریکا می‌رود.

پس از افشای این فایل صوتی جمهوری‌خواهان آمریکا، جان کری را به درز اطلاعات حساس به وزیر خارجه ایران متهم کرده بودند. جمهوری خواهان گفته بودند این درز اطلاعات خیانت به اسرائیل است و برخی از آن‌ها نیز خواهان استعفای جان کری از سمتش در دولت بایدن شده بودند.