رکورد هفته؛رضا عطاران

همزمان با تولد 52 سالگی رضا عطاران گروهی از هنرمندان مشهدی درخواست داشتند نام یکی از خیابان های این شهر مقدس به اسم رضا عطاران شود. این هنرمند طناز در هفته ای که گذشت رکورد دار شد چرا که جدا از سیل تبریک روز تولد از سوی همکاران و طرفدارانش، تعداد زیادی یادداشت و نقل قول توسط هنرمندان برای او منتشر شد که به پر خبرترین شخصیت هفته گذشته او را تبدیل کرد شاید جای خالی عطاران در ماه مبارک رمضان با این ماجرا کمی سنخیت داشته باشد.

unnamed

غم هفته؛ داستان اسدالله یکتا

غمگین ترین خبر هفته گذشته بیماری و مشکلات اقتصادی زندگی بازیگر سینما اسدالله یکتا بود که متاسفانه 30 درصد از ریه او درگیر و روز دوشنبه در بیمارستان نیکان بستری شد. خداراشکر پسرش خبر از بهبود نسبی حال و احوال او می دهد اما گویا این هنرمند پیشکسوت به دلیل زمین خوردن ضربه دیده و برایش مشکل ایجاد شده است. چند روز پیش یکتا در صفحه شخصی اش از شرایط کاری اظهار تاسف کرد و گفت بعد از 50 سال سابقه بازیگری آماده مشارکت در کارهای تبلیغاتی است.

15046388

پیشگوی هفته؛ پژمان جمشیدی

در ادامه حضور شخصیت های مختلف و معروف در حوزه اجرا حالا پژمان جمشیدی نیز برای اجرای برنامه «پیشگو» که قرار است از اول خرداد ماه در نماوا پخش شود روی صحنه خواهد رفت این برنامه را محمد شریفی تهیه می کند.

پژمان+جمشیدی

تولد هفته؛ فریماه فرجامی و طناز طباطبایی

این هفته دنیای هنر به خصوص سینما و تلویزیون جدا از رضا عطاران تولد بانو فریماه فرجامی و طناز طباطبایی را نیز جشن گرفت. فریماه فرجامی بازیگر آثاری چون «خط قرمز»، «مادر» و... که این روز ها در خانه به سر می برد روزی یکی از ستاره های سینمای ایران بود که بی تردید حضور درخشانش در آثار مختلف از خاطره ها نمی رود.

طناز طباطبایی هم این هفته با اوج تبریک و شادباش های تولد در فضای مجازی مواجه شد تا یکی از چهره های هفته گذشته باشد.

255217_487

ریسک هفته؛ برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر

نشست خبری جشنواره جهانی فیلم فجر را محمد مهدی عسگر پور برگزار کرد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد،چند و چون جشنواره را اعلام کرد، آثار مختلف برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی دارند اما در شرایط فعلی موجود به دلیل ویروس منحوس مشخص نیست برگزاری این جشنواره چقدر اهمیت دارد.

61919574

خائنین هفته؛نسیم ادبی، فریبا نادری و شکیب شجره

درحالی که خائن کشی مسعود کیمیایی روی میز تدوین رفته است بالاخره مشخص شد که در کنار چهره هایی چون: فرهاد آییش، امیر آقایی، سارا بهرامی، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، سام درخشانی، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی و..... فریبا نادری، نسیم ادبی و شکیب شجره هم برای مسعود کیمیایی ایفای نقش کرده اند. این فیلم مراحل فنی را طی می کند .

بازیگران-جدید-خائن-کشی

از دست رفته هفته؛ بیژن افشار و مسعود ولد بیگی

هفته گذشته مسعود ولدبیگی پیشکسوت چهره‌پردازی سینمای ایران را  به دلیل ایست قلبی از دست دادیم، این هنرمند چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون «قرمز»، «ضیافت» و «دوئل» را در کارنامه خود دارد و برای سه فیلم «پرده آخر» ، «زشت و زیبا» و «از کرخه تا راین» سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرده بود.

بیژن افشار بازیگر سینما و تلویزیون نیز که در سریال های مختار نامه ، شهریار و...ایفای نقش کرده بود به دلیل بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و در شرایطی ویژه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.شنیده می شود او دو بار به بیماری کرونا مبتلا شد و به دلیل شرایط سخت اقتصادی با سفارش بهزاد فراهانی در بیمارستان بستری شد و متاسفانه در مقابل ویروس منحوس دوام نیاورد.

خارج+از+کادر-+ولدبیگی-+30+خرداد

آغاز خاموش هفته؛ عبدالوهاب شهیدی

استاد عبدالوهاب شهیدی موسیقی‌دان، خواننده و نوازنده چیره دست ساز عود و از بنیانگذاران برنامه گل‌ها رادیو بعد از کمتر ۲۴ ساعت از زمان بستری شدنش در بیمارستان به سبب عارضه قلبی صبح روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) دار فانی را وداع گفت.

 پیکر این استاد موسیقی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روز چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در کنار نام‌های دیگر پرآوازه موسیقی ایران به خاک سپرده شد.

استاد عبدالوهاب شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ خورشیدی در میمه اصفهان بود. وی از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد استاد زنده‌نام اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌فرد با ساز عود نیز بود که این ساز را ایرانی با چیره‌دستی فراوانی می‌نواخت.

وی همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را داشت.

168806893

عذرخواهی هفته؛ هومن سیدی

هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش نوشت:

چند ماه پیش وعده ای داشتم با احسان ظلی پور نازنین و سعید آقا خانی عزیز برای بازی در سریال شاخ آفریقا

خواستم از این طریق عذر خواهی خودم رو به دلیل از دست دادن این موقعیت به عرض برسونم

متاسفانه به دلیل شروع فیلمم و تلاقی دوکار باهم باید انصراف میدادم

برای این گروه فوق العاده آرزوی موفقیت میکنم و یقین دارم کار بسیار موفقی در راه است.

bKSkYcbwS5CY