جواد الله وردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دربی پیش روی سرخابی‌های پایتخت اظهار داشت: در سراسر دنیا، دربی ها بازی های جذاب، پربرخورد و پر اتفاقی از کار در می آید و زیبایی و جذابیت دربی ها به انفاقات ویژه اش و اینکه برخی می گویند این دیدار مثل بازی های دیگر 3 امتیاز است را اصلا قبول ندارم. دربی دیداری است که پیروزی در آن برای هر یک از دو تیم مهم است و می تواند اتفاقات زیادی را در آن شاهد باشیم.

پیشکسوت سرخابی‌ها درمورد شرایط پرسپولیس و استقلال در آستانه این بازی تصریح کرد: این بازی یک بازی خاص است و معمولا با قانون شرایط تیم ها در جدول رده بندی کمتر ارتباط پیدا می کند. این بازی یک بازی خاص است و معادلات آن ربطی به نتایج قبلی تیم ها ندارد. اتفاقاتی که معمولا در این دیدار رخ می دهد، نتیجه را رقم می زند و از قبل نمی توان پیش بینی کرد که کدام تیم می تواند از توان و پتاسیل فنی خود در این بازی به نفع خود استفاده کند.

الله وردی در ادامه تاکید کرد: هم پرسپولیس و هم استقلال در حال حاضر ضعف و قوت هایی را دارند اما در  این  بازی خاص ههم سعی می کنند، بهترین نمایش و عملکرد خود را نشان داده و نتیجه خوبی را از این بازی مهم کسب کنند.

او درخصوص مردان تاثیرگذار این دربی گفت: در این بازی خاص معمولا مهاجمان سرنوشت را رقم می زنند. به نظر من در این بازی هم در پرسپولیس مهاجمانی مثل آل کثیر و مغانلو و در استقلال هم دیاباته و قایدی هم نفراتی هستند که می توانند اتفاقات مهم را در مستطیل سبز تعیین کنند.

الله وردی که سابقه با بازی لباس هر دو تیم پرسپولیس و استقلال را در دربی دارد در مورد پیش بینی اش از نتیجه دربی 95 به خبرنگار برنا گفت: من نان و نمک هر دو تیم را خورده ام و دوست دارم این بازی یک بازی مردانه، تماشایی و پرجذابیت برای هواداران هر دو تیم باشد. پیش بینی از نتیجه این دیدار ندارم اما به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم پرسپولیس برنده این بازی شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد جدایی‌اش از استقلال بعد از دربی 6 تایی‌ها مطرح است، تاکید کرد: در بازی 6 تایی ها عضو استقلال بودم. زمانی که بازی تمام شد و ما با 6 گل بازی را باختیم، تیمسار خسروانی در حضور همه اعضای تیم گفت: شما مایه ننگ هستید؛ در آن لحظه همه ساکت بودند و چیزی نمی گفتند اما من بلند شدم و خطاب به خسروانی گفتم اکر ما مایه ننگ هستیم شما هم رییس ما هستی. این حرف را که زدم خسروانی عصبانی شد و گفت: رضایت نامه این را بدهید تا از تیم برود. نمی دانم، شاید من هم باید مثل بقیه بچه ها سکوت می کردم و حرفی نمی زدم!

الله وردی توصیه ویژه‌ای به اعضای دو تیم در دربی داشت و در این خصوص گفت: از همه اعضای تیم می خواهم در فضایی کاملا فوتبالی و بدون جنگ و دعواهای غیرفوتبالی این بازی را برگزار کنند و فارغ از نتیجه ای که در این دیدار رقم می خورد، از نظر اخلاقی و فنی در این جدال شاگرد اول باشند. نگاه خیلی از جوانان فوتبالی در این بازی به حرکات و رفتارهای بازیکنان، مربیان و مسئولان این تیم دوخته شده و باید حواس شان کاملا جمع باشند که الگوی خوبی برای آنها باشند. 5/5