به گزارش برنا؛ بر اساس گزارشات ستاد مقابله با  کرونا وضعیت کرونا در تهران نامناسب است. در این شرایط هر گونه تجمع ممنوع است البته بر اساس صلاح دید ستاد مقابله با کرونا در هفته گذشته مشاغل دو و سه بازگشایی شد اما مدارس و کلاس‌های دانشگاهی همچنان باید به شکل برخط برگزار شوند. وضعیت کرونا در حالی در کشور ما خطرناک است که هر روز خبری مبنی بر جهش ویروس یا ابتلا به کرونای هندی، آفریقای جنوبی، برزیلی و ...  مطرح می‌شود.

دانشجویان به سر کلاس‌ها بیایند وگرنه حذف می‌شوند!

چندی قبل یکی از دانشجویان واحد 37 شعبه سیاحان  دانشگاه جامعه علمی کاربردی با دفتر خبرگزاری تماس گرفت. غزاله دانشجوی رشته آشپزی است.

 او به خبرنگار برنا گفت: مدیر گروه دانشگاه سایت دانشجویان و اساتید را بسته و آنها را ملزم به حضور در کلاس‌های عملی کرده است.

 غزاله افزود: مسئولان آموزش دانشگاه دانشجویان و اساتید را تهدید کرده که باید برای کلاس‌های عملی در دانشگاه حاضر شوند در غیر این صورت حذف می‌شوند.

این دانشجو ادامه داد: در هر کلاس عملی 20 دانشجو باید در یک فضای کوچک در کنار هم قرار بگیرند و همین امر خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

غزاله تاکید کرد: این مسئله در حالی مطرح می‌شود که بر اساس پیگیری‌های انجام شده از وزارت بهداشت و درمان  هیچ دانشگاه و مرکز علمی مجوزی برای برگزاری کلاس‌ها با حجم فراوان دانشجو در فضای اندک را ندارند و هر گونه کلاس عملی نیز با اولویت رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تردد انجام می‌شود. برای مثال در رشته آشپزی تمامی دانشجویان در کلاس‌های آنلاین به شکل لحظه به لحظه از مراحل کارهایشان تصویر گرفته و در آخر هم اساتید را از روند اقدامات خود آگاه می‌کنند. با این تفاسیر حضور دانشجویان و تهدید دانشجویان از سوی دانشگاه بی‌معناست.

 

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا است

سید احمدرضا پیش بین، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص الزام  حضور دانشجویان در یکی از واحدهای دانشگاه علمی و کاربردی به خبرنگار برنا گفت: با رییس دانشگاه  و مسئولان امر در این زمینه گفت و گو شد و روند برگزاری کلاس‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تمامی کلاس‌ها به شکل آنلاین و برخط برگزاری می‌شود  و تاکنونی خبر جدید مبنی بر تشکیل کلاس‌ها به شکل حضوری برای دانشگاه‌ها ارسال نشده است.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی  تاکید کرد: تغییر وضعیت برگزاری کلاس‌های دانشگاه منوط به شرایط کرونا در شهرها است.  هرچند قرار بود در صورتی که تهران در وضعیت نارنجی کرونایی باشد این کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شود اما هنوز تغییری در روند برگزاری کلاس‌ها اعمال نشده است.

به گفته او هر گونه تغییر در روند برگزاری کلاس‌ها منوط به اجازه ستاد مقابله با کرونا است. 

//انتهای پیام: 4