شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#بابک زنجانی#انتخابات ۱۴۰۰

پای بابک زنجانی به انتخابات ۱۴۰۰ باز شد!

خبرآنلاین/ رستم قاسمی در پاسخ به این سوال که پرونده امیر خسرو آریا و بابک زنجانی به نام شما در دادگاه قید شده است و با این وجود امیدوار به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستید؟ گفت: پرونده بابک زنجانی یک متر ارتفاع دارد که ۲۵ دادگاه علنی برگزار شد و اگر یک متهم از آن پرونده کارمند نفت باشد من پاسخ می‌دهم.

پای بابک زنجانی به انتخابات ۱۴۰۰ باز شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.
 
رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعار‌های «می‌شود باید بشود» گذشته است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که مردم در این دوره با تجربه که داشتند سکان کشتی اقتصاد کشور را به دست کسانی نسپرند که حتی یک قایق را هدایت نکردند.

رستم قاسمی خود را سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش‌های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی معرفی کرد و گفت: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت به عنوان وارد کننده فرآورده‌های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

او اضافه کرد: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم، چون که امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روز‌ها مردم نگران و سفره مردم کوچکتر شده است.

قاسمی با اشاره به حکمرانی در حوزه اقتصادی، اولین گام را تلاش درباره حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم و عدالت در هدفمندی یارانه‌ها عنوان و اظهار کرد: این اقدام را بعد از سال‌ها به طور ریل گذاری اقتصاد کشور انجام می‌دهیم.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص‌های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش را عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: راجع به حکمرانی در حوزه سیاسی باید بگویم این جانب در زمان مسئولیت هم به کشور‌های مختلف سفر کرده بودم و با مقامات آن کشور مذاکرات اقتصادی داشتم و گام اول من تحکیم روابط به ویژه با کشور‌های همسایه است.

او اظهار کرد: در گام دوم روابط با همه کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های همسو جز رژیم صهیونیستی را مدنظر دارم.

قاسمی با اشاره به حروف کلمه «مردم»، میم را مسکن برای همه است، ر را رفاه یعنی برای همه مردم، د را دیپلماسی با کشور‌های همسایه و کشور‌های جهان امروز و میم آخر را میدان کار و تلاش دانست.

وی گفت: با نشستن مشکلات مردم رفع نخواهد شد و حضور در میدان‌های کار و تلاش می‌تواند کشور را حتماً تغییر دهند قاسمی دولت خود را دولت «برنامه و کارنامه» با نگرش اقتدار به ساز و کار معرفی کرد و گفت: دولت امروز می‌تواند با اقتدار و ساز و کار عمل کند و اگر امروز در بسیاری از حوزه‌های کشور مشکلاتی وجود دارد به دلیل عدم به کارگیری ساز و کاری است که می‌توان در کشور بزرگ ایران با تجربه دنیا بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد.

قاسمی درباره اینکه آیا قرار نبود ائتلافی بین شما، محمد و رضایی برقرار شود، گفت: ائتلافی ایجاد نشده است. در نهایت مردم تشخیص می‌دهند به چه کسی رای دهند و باید آینده و نظر شورای نگهبان را نگاه کنیم.

وی درباره اینکه پرونده امیر خسرو آریا و بابک زنجانی به نام شما در دادگاه قید شده است و با این وجود امیدوار به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستید، گفت: پرونده بابک زنجانی یک متر ارتفاع دارد که ۲۵ دادگاه علنی برگزار شد و اگر یک متهم از آن پرونده کارمند نفت باشد من پاسخ می‌دهم.

قاسمی راجع به برنامه‌ها برای فروش نفت در دوران ریاست جمهوری اش گفت: بیشترین میزان فروش نفت را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به لحاظ رقم داشته‌ایم. دنیا فقط کشور‌های خاص نیستند ما تجربه عبور از آینده با تحریم‌ها را داریم. ما وارد کننده فراورده‌های نفتی بودیم که در اوج تحریم‌ها صادرکننده این فرآورده‌ها شدیم بنابراین با راهکار‌ها سازوکار‌های پیش‌بینی شده از این مسیر عبور خواهیم کرد.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره علت حضور شخص احمدی‌نژاد و وزرای ایشان در این دوره از انتخابات و آیا قرار است ائتلافی ایجاد شود، گفت: حضور وزرای احمدی‌نژاد نشانگر توانمندی دولت احمدی‌نژاد بود و می‌خواهند توانمندی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی درباره پالایشگاه خلیج فارس، گفت: وقتی در قرارگاه خاتم بودم اواخر مسئولیتم در این دوره، پالایشگاه ستاره را اجرا کردیم و وقتی مسئولیت وزارت نفت را برعهده داشتم با حدود ۷۰ درصد پیشرفت به دولت یازدهم تحویل داده ایم..

قاسمی درباره وضعیت دیپلماسی و برجام درصورت رییس دولت سیزدهم شدن، گفت: در کشور‌های مختلف دنیا به ویژه در حوزه اقتصادی مذاکرات داشتم که به سرعت این مذاکرات منتج به نتایج بسیار خوبی در دوره مسئولیتم در وزارت نفت شده است؛ بنابراین اعتقادمان این است که در گام نخست با روابط بسیار خوب با همسایگان و همه سران منطقه در ارتباط باشیم و قدامات دیپلماسی محور مقاومت هم با کشور‌های همسایه در دوره مسئولیت به عنوان شاگرد شهید سلیمانی داشتم و با نگرش روابط با کشور‌ها جز رژیم صهیونیستی خواهیم بود، چون امروز هر کشوری نیاز به روابط با دنیا دارد.

سبحانی: با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم
همچنین حسن سبحانی دیگر کاندیدای امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

بنا به گزارش ایسنا وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

کسی کاندیدای ریاست‌جمهوری شود که برنامه روشنی داشته باشد
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: با دخترم برای ثبت‌نام در انتخابات آمده‌ام تا بگویم با باندبازی سیاسی مخالفم.

بنا به روایت تسنیم، قاضی زاده گفت: با تاکید بر اینکه مذاکره برای مذاکره هیچ ارزشی ندارد، طی سخنانی گفت: این سوال که به نفع کسی کنار بروم را قبلاً خیلی‌ها پرسیدند اکنون شرایط حضور فردی است.

وی افزود: کسی می‌تواند کاندیدای ریاست‌جمهوری بشود که برنامه روشنی داشته باشد. یک تیم قوی به پای کار بیاورد و این تیم بتواند کشور را اداره کند.
 

نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم
بنابر گزارش ایلنا، محمد عباسی پس از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنده اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاورد‌های انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است.

وی افزود:، اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند به سود نیست هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.