شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#دولت

تأکید ظریف بر حمایت ایران از سوریه در برابر افراط‌گرایی و تروریسم


تأکید ظریف بر حمایت ایران از سوریه در برابر افراط‌گرایی و تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سوری خود بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در برابر پدیده شوم افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار با مقامات سوری با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور  و خصوصا در شرایطی که آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین آشکار شده است، به مرور روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت و حمایت کشورمان از دولت و مردم سوریه در برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همچنین از توفیقات دولت سوریه در مقاومت در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده در تحریم علیه سوریه ابراز خرسندی کرد و افزود متاسفانه این تروریسم امروزه به حوزه پزشکی نیز تسری یافته و مردم ایران و سوریه را از واکسن نیز محروم می سازد.

موضوعات همکاری‌ها در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری های کشورمان در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه با توجه به موافقت رئیس جمهور سوریه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدر دانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در سازمان های بین المللی و منطقه ای  و همچنین تقویت ارتباطات و همکاری های نمایندگی های دو جانبه دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/.