شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت

کرجی‌ها ناچار به مهاجرت شده‌اند

بعد از تهران، موج مهاجرت از کرج به راه افتاده است. فعالان بازار مسکن می‌گویند بسیاری از کرجی‌ها که امسال از خرید یا اجاره مسکن در این منطقه ناتوان مانده‌اند راهی مناطق ارزان‌تری مانند ساوجبلاغ، هشتگرد و حتی گرمسار استان سمنان شده‌اند.

کرجی‌ها ناچار به مهاجرت شده‌اند

میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده است و مدتهاست که موضوع مهاجرت تهرانی‌ها به کرج و سایر شهرهای اقماری پایتخت به گوش می‌رسد. با تداوم کاهش قدرت خرید مردم حالا گویا کرجی‌ها هم ناچار به مهاجرت شده‌اند.

ابوالفضل جوادی، رئیس اتحادیه املاک ساوجبلاغ با اشاره به این موضوع به ‌تجارت‌نیوز گفت: بسیاری از تهرانی‌ها و کرجی‌ها متقاضی خرید مسکن مهر در ساوجبلاغ هستند و موج مهاجرت از کرج به سمت ساوجبلاغ شکل گرفته است.

به گفته جوادی، قیمت مسکن در ساوجبلاغ از متری ۱۰ میلیون شروع و به متری ۱۷ میلیون تومان می‌رسد و تقاضا برای خرید مسکن مهر در این منطقه بسیار زیاد شده است. او میانگین قیمت هر واحد مسکن مهر را از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌داند.

او همچنین با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: قیمت مسکن در این منطقه نسبت به اواخر سال ۹۹ تغییری نکرده است چرا که فعلا خبری از فروشنده مسکن نیست و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، فروشندگان اعلام می‌کنند که چنانچه ملک خود را کمتر از متری ۱۵ میلیون تومان بفروشند، ضرر می‌کنند.

در گرمسار هم آپارتمان‌های قدیمی ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت و در نزدیکی مسکن مهر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. فعالان بازار مسکن در این منطقه هم از رشد ۳ برابری قیمت مسکن در این منطقه ظرف یک سال اخیر خبر می‌دهند و می‌گویند این رشد قیمت به دلیل موج تقاضای تهرانی‌ها و کرجی‌ها در بازار مسکن این منطقه است.

با اشاره به رکود بازار مسکن به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مسکن در این منطقه نسبت به اواخر سال ۹۹ تغییری نکرده است. فعلا خبری از فروشنده مسکن نیست، چرا که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی فروشندگان اعلام می‌کنند که چنانچه ملک خود را کمتر از متری ۱۵ میلیون تومان بفروشند، ضرر می‌کنند.

مسکن در تهران کاهش قیمت داشت

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار مسکن در تهران می‌گویند که قیمت ملک در دو هفته اخیر حدود ۲ تا ۳ درصد کاهش داشته است. آنها افزایش عرضه و بیشتر شدن تقاضای فروش را عامل کاهش جزئی قیمت مسکن می‌دانند.

در همین زمینه منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن به تجارت‌نیوز گفت: مسکن در تهران ارزان شده است و در بازه زمانی فعلی بهترین فرصت برای خریداران مسکن پیش آمده است. چرا که فروشندگان برای عرضه مسکن خود تخفیف‌های ویژه‌ای را برای خریداران اعمال کرده‌اند.

او اظهار کرد: هر چند با ریزش برخی بازارهای موازی مسکن مثل ارز، خودرو و طلا، ریزش قیمت در بازار مسکن چندان رخ نداده است اما وضعیت فعلی بازار مسکن تا پیش از انتخابات فرصت مناسبی برای خریداران است، چرا که معلوم نیست پس از این اقتصاد ایران با چه معادلاتی مواجه شود.

گفتنی است محمد اسلامی، وزیر راه و شهر سازی در ابتدای فروردین گفته بود: « در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۹ عرضه خانه برای فروش فوق العاده زیاد شده و تحت تاثیر آن قیمت مسکن کاهش داشته است.»

منبع: تجارت نیوز